|
|||||
Disciplina asociada:Administración |
|||||
Escuela:
Negocios
|
|||||
Departamento Académico:
Gestión y Liderazgo
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Competencias que se desarrollan: |
|||||
Requisitos:No tiene. |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al terminar la unidad de formación el alumno: |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Bovée Courtland L, Business communication essentials, 2nd ed., Upper Saddle River, NJ : Pearson Prentice Hall, 2005, 0131472453 * Meza Lueza Jesús, Comunicación estratégica [recurso electrónico] : diseño de la identidad corporativa, Monterrey, México : Editorial Digital del Tecnológico de Monterrey, 2011, spa, * Glassner Andrew S, Interactive storytelling : techniques for 21st century fiction, Natick, Mass. : A.K. Peters, 2004, 1568812213 (pbk. : no ácido) |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (521401)Maestría en Mercadotecnia ; (521003)Maestría en Desarrollo/Comportamiento Organizacional ; (520701)Maestría en Estudios de Emprendimiento ; (521301)Maestría en Ciencias Administrativas ; (090101)Maestría en Comunicación ; (090901)Maestría en Comunicación Organizacional ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia ; (521003)Doctorado en Desarrollo/Comportamiento Organizacional ; (520701)Doctorado en Estudios de Emprendimiento ; (521301)Doctorado en Ciencias Administrativas ; (090101)Doctorado en Comunicación ; (090901)Doctorado en Comunicación Organizacional CIP: 520201, 521401, 521003, 520701, 521301, 090101, 090901 |
|||||
|
|||||
Discipline:Management |
|||||
School:
Business
|
|||||
Academic Department:
Management and Leadership
|
|||||
Programs: |
|||||
Competitions:SNEG0104B ; SEG0601B ; |
|||||
Prerequisites:None. |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
Course objective: |
|||||
On completing the educational unit, students:- Communicate a future vision of the organization, building effective communication strategies and identifying the components of a shared vision. |
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Bovée Courtland L, Business communication essentials, 2nd ed., Upper Saddle River, NJ : Pearson Prentice Hall, 2005, 0131472453 * Meza Lueza Jesús, Comunicación estratégica [recurso electrónico] : diseño de la identidad corporativa, Monterrey, México : Editorial Digital del Tecnológico de Monterrey, 2011, spa, * Glassner Andrew S, Interactive storytelling : techniques for 21st century fiction, Natick, Mass. : A.K. Peters, 2004, 1568812213 (pbk. : no ácido) |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(520201)Master Degree in Business Administration/Management ; (521401)Master Degree in Marketing ; (521003)Master Degree in Organizational Behavior Studies ; (520701)Master Degree in Entrepreneurship/Entrepreneurial Studies ; (521301)Master Degree in Management Sciences ; (090101)Master Degree in Communication ; (090901)Master Degree in Organizational Communication ; (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management ; (521401)Doctoral Degree in Marketing ; (521003)Doctoral Degree in Organizational Behavior Studies ; (520701)Doctoral Degree in Entrepreneurship/Entrepreneurial Studies ; (521301)Doctoral Degree in Management Sciences ; (090101)Doctoral Degree in Communication ; (090901)Doctoral Degree in Organizational Communication CIP: 520201, 521401, 521003, 520701, 521301, 090101, 090901 |
|||||