AD5101
Estrategias de servicio Service Strategies
CIP: 520201  Administración/Dirección de Negocios   CL-L-U-CA-UDC:  3.5-0-12-3-3.5       

Disciplina asociada:  

Administración

Escuela:  

Negocios

Departamento Académico:   

Estrategia y Liderazgo - EGADE

Programas académicos:   

Requisitos:  

(Haber Cursado AD5088)

Equivalencia:  

No tiene.

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

La intención de este curso de nivel avanzado es que el alumno amplíe su visión respecto al rol de los servicios en la sociedad actual y desarrolle un enfoque de negocio basado en la lógica de servicio. Como resultado del aprendizaje el alumno diseña e implementa en el trabajo final estrategias de servicio para su organización en un contexto de negocios global y complejo. Requiere conocimientos previos de aspectos básicos de la administración de servicios.

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al finalizar el curso el alumno será capaz de:

- Aplicar las estrategias de vanguardia de la administración de servicios
- Desarrollar y aplicar estrategias de servicio en el ámbito de negocio
- Ampliar su visión y fortalecer su liderazgo en relación a Servicio

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
*  , Administraci©dn de servicios : estrategias para la creaci©dn de valor en el nuevo paradigma de los negocios / Christopher Lovelock ... [et al.] ; traducci©dn Miguel ©ngel S©Lnchez Carri©dn, Pilar Mascar©d Sacrist©Ln, Jaime G©dmez Mont Araiza ; colabo, 2a ed., M©?xico : Prentice Hall, 2011., spaeng,  9786073205566
* Heskett, James L., The service profit chain : how leading companies link profit and growth to loyalty, satisfaction, and value / James L. Heskett, W. Earl Sasser, Jr., Leonard A. Schlesinger.,  , New York : Free Press, c1997.,  ,  0684832569
* Fitzsimmons, James A., Service management : operations, strategy, information technology / James A. Fitzsimmons, Mona J. Fitzsimmons, Sanjeev Bordoloi., 8th ed.Inyernational Edition., New York : McGraw-Hill, c2014.,  ,  1259010651, 9781259010651

Perfil del Profesor:  

(520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios
CIP: 520201

Experiencia recomendada:  

Amplia experiencia de docencia en materias de Administración

Experiencia de docencia en materias de la Especialidad o Concentración en Administración de Servicios (indispensable)

Amplio dominio del idioma inglés

Experiencia de consultoría de empresas (muy deseable)

Idioma en que se imparte la materia:  


Inglés
CIP: 520201  Business Administration and Management, General.   CL-L-U-CA-UDC:  3.5-0-12-3-3.5       

Discipline:  

Management

School:   

Business

Academic Department:   

Strategy and Leadership - EGADE

Programs:   

Prerequisites:  

( AD5088)

Equivalences:  

None.

Course intention within the general study plan context:  

This advanced-level course aims to expand students’ vision regarding the role of services in today's society and develop an approach to the logic of service-based business. Using the knowledge gleaned from the course, students will design and implement in their final projects service strategies for organizations in a global and complex business context. This course requires prior knowledge of basic aspects of the administration of services.

Course objective:  

At the end of this course the student will be able to:

- Implement cutting-edge service management strategies;
-Develop and implement strategies for services in the field of business;

-Expand the vision and strengthen its leadership in relation to service

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
*  , Administraci©dn de servicios : estrategias para la creaci©dn de valor en el nuevo paradigma de los negocios / Christopher Lovelock ... [et al.] ; traducci©dn Miguel ©ngel S©Lnchez Carri©dn, Pilar Mascar©d Sacrist©Ln, Jaime G©dmez Mont Araiza ; colabo, 2a ed., M©?xico : Prentice Hall, 2011., spaeng,  9786073205566
* Heskett, James L., The service profit chain : how leading companies link profit and growth to loyalty, satisfaction, and value / James L. Heskett, W. Earl Sasser, Jr., Leonard A. Schlesinger.,  , New York : Free Press, c1997.,  ,  0684832569
* Fitzsimmons, James A., Service management : operations, strategy, information technology / James A. Fitzsimmons, Mona J. Fitzsimmons, Sanjeev Bordoloi., 8th ed.Inyernational Edition., New York : McGraw-Hill, c2014.,  ,  1259010651, 9781259010651

Academic credentials required to teach the course:  

(520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management
CIP: 520201

Recommended Experience:  

Extensive experience teaching on matters of administration

Experience in teaching areas of specialty or concentration in services management (required)

Extensive English language proficiency

Business consulting experience (very desirable)

Language of Instruction:  


English