|
|||||
Disciplina asociada:Administración |
|||||
Escuela:
Negocios
|
|||||
Departamento Académico:
Estrategia y Liderazgo - EGADE
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:(Haber Cursado AD5088) |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
La intención de este curso de nivel avanzado es que el alumno amplíe su visión respecto al rol de los servicios en la sociedad actual y desarrolle un enfoque de negocio basado en la lógica de servicio. Como resultado del aprendizaje el alumno diseña e implementa en el trabajo final estrategias de servicio para su organización en un contexto de negocios global y complejo. Requiere conocimientos previos de aspectos básicos de la administración de servicios. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al finalizar el curso el alumno será capaz de: - Aplicar las estrategias de vanguardia de la administración de servicios - Desarrollar y aplicar estrategias de servicio en el ámbito de negocio - Ampliar su visión y fortalecer su liderazgo en relación a Servicio |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * , Administraci©dn de servicios : estrategias para la creaci©dn de valor en el nuevo paradigma de los negocios / Christopher Lovelock ... [et al.] ; traducci©dn Miguel ©ngel S©Lnchez Carri©dn, Pilar Mascar©d Sacrist©Ln, Jaime G©dmez Mont Araiza ; colabo, 2a ed., M©?xico : Prentice Hall, 2011., spaeng, 9786073205566 * Heskett, James L., The service profit chain : how leading companies link profit and growth to loyalty, satisfaction, and value / James L. Heskett, W. Earl Sasser, Jr., Leonard A. Schlesinger., , New York : Free Press, c1997., , 0684832569 * Fitzsimmons, James A., Service management : operations, strategy, information technology / James A. Fitzsimmons, Mona J. Fitzsimmons, Sanjeev Bordoloi., 8th ed.Inyernational Edition., New York : McGraw-Hill, c2014., , 1259010651, 9781259010651 |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios CIP: 520201 Experiencia recomendada: Amplia experiencia de docencia en materias de Administración Experiencia de docencia en materias de la Especialidad o Concentración en Administración de Servicios (indispensable) Amplio dominio del idioma inglés Experiencia de consultoría de empresas (muy deseable) |
|||||
|
|||||
Discipline:Management |
|||||
School:
Business
|
|||||
Academic Department:
Strategy and Leadership - EGADE
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:( AD5088) |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
This advanced-level course aims to expand students’ vision regarding the role of services in today's society and develop an approach to the logic of service-based business. Using the knowledge gleaned from the course, students will design and implement in their final projects service strategies for organizations in a global and complex business context. This course requires prior knowledge of basic aspects of the administration of services. |
|||||
Course objective: |
|||||
At the end of this course the student will be able to: - Implement cutting-edge service management strategies; -Develop and implement strategies for services in the field of business; -Expand the vision and strengthen its leadership in relation to service |
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * , Administraci©dn de servicios : estrategias para la creaci©dn de valor en el nuevo paradigma de los negocios / Christopher Lovelock ... [et al.] ; traducci©dn Miguel ©ngel S©Lnchez Carri©dn, Pilar Mascar©d Sacrist©Ln, Jaime G©dmez Mont Araiza ; colabo, 2a ed., M©?xico : Prentice Hall, 2011., spaeng, 9786073205566 * Heskett, James L., The service profit chain : how leading companies link profit and growth to loyalty, satisfaction, and value / James L. Heskett, W. Earl Sasser, Jr., Leonard A. Schlesinger., , New York : Free Press, c1997., , 0684832569 * Fitzsimmons, James A., Service management : operations, strategy, information technology / James A. Fitzsimmons, Mona J. Fitzsimmons, Sanjeev Bordoloi., 8th ed.Inyernational Edition., New York : McGraw-Hill, c2014., , 1259010651, 9781259010651 |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management CIP: 520201 Recommended Experience: Extensive experience teaching on matters of administration Experience in teaching areas of specialty or concentration in services management (required) Extensive English language proficiency Business consulting experience (very desirable) |
|||||