AT2005
Animación 3D 3D Animation
Curso en el que se recomienda incorporar el uso de tecnologías de información.
CIP: 500499  Diseño y Artes Aplicadas   CL-L-U-CA-UDC:  3-0-8-3-3.5       

Disciplina asociada:  

Arte y Tecnología

Escuela:  

Arquitectura, Arte y Diseño

Departamento Académico:   

Arte

Programas académicos:   

Requisitos:  

Haber Aprobado AT2000 y (Haber Aprobado AT1002 o Haber Aprobado AT1001)

Equivalencia:  

AT2001

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Curso de nivel intermedio en el área de arte y tecnología digital, en el cual el alumno aprenderá los principios básicos de animación en 3D (Timing & Spacing), aplicando técnicas de animación por medio de deformadores, introducción a la automatización de elementos en 3D para animar, aplicando técnicas Rigging controles cinemática Inversa/Directa y scripting. Requiere conocimientos de modelación digital. Como resultado de aprendizaje el alumno pueda animar y automatizar desde elementos como: Objetos (Utilerías Props), vehículos, humanos (Bípedos) y animales (cuadrúpedos, anfibios, voladores o terrestres).

 

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al finalizar el curso el alumno conocerá el proceso de producción de animación 3D, aplicando técnicas y herramientas para crear animaciones de personajes, vehículos y elementos dinámicos del escenario.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Gauthier, Jean-Marc, Building interactive worlds in 3D : pre-visualization for games, film, and the Web, Focal Press, 2005, Inglés,  0240806220 (alk. paper)
* BEANE, ANDY., 3D ANIMATION ESSENTIALS.,  , SAN FRANCISCO WILEY-SYBEX 2012., 2012,  ,  1118147480

Perfil del Profesor:  

(500499)Maestría en Diseño y Artes Aplicadas ; (509999)Maestría en Animación o Arte Digital ; (500101)Maestría en Artes Visuales/Escénicas ; (110701)Maestría en Ciencias Computacionales ; (110102)Maestría en Inteligencia Artificial /Robótica ; (500706)Maestría en Multimedia/Intermedia ; (110103)Maestría en Tecnología de la Información/Informática/Sistemas Computacionales ; (500499)Doctorado en Diseño y Artes Aplicadas ; (509999)Doctorado en Animación o Arte Digital ; (500101)Doctorado en Artes Visuales/Escénicas ; (110701)Doctorado en Ciencias Computacionales ; (110102)Doctorado en Inteligencia Artificial /Robótica ; (500706)Doctorado en Multimedia/Intermedia ; (110103)Doctorado en Tecnología de la Información/Informática/Sistemas Computacionales
CIP: 500499, 509999, 500101, 110701, 110102, 500706, 110103

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
Course in which it’s recommended to incorporate the use of information technologies.
CIP: 500499  Design and Applied Arts, Other.   CL-L-U-CA-UDC:  3-0-8-3-3.5       

Discipline:  

Art and Technology

School:   

Architecture, Art and Design

Academic Department:   

Art

Programs:   

Prerequisites:  

AT2000 and ( AT1002 or AT1001)

Equivalences:  

AT2001

Course intention within the general study plan context:  

The purpose of this intermediate-level course in art and digital technology is for students to learn the basic principles of 3D animation (timing and spacing), applying animation techniques through distortion, introduction to the automation of 3D elements through animation, and application of cinematic, inverse/direct and scripting rigging-control techniques. Requires knowledge of digital modeling. The learning outcome of this course is for students to be able to animate and automate such elements as: objects (props), vehicles, humans (bipeds) and animals (quadrupeds, amphibians, steel or terrestrial).

Course objective:  

Upon completion of this course, students will be competent in the 3D animation production process, applying techniques and tools to create animations of characters, vehicles and dynamic scenery.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Gauthier, Jean-Marc, Building interactive worlds in 3D : pre-visualization for games, film, and the Web, Focal Press, 2005, Inglés,  0240806220 (alk. paper)
* BEANE, ANDY., 3D ANIMATION ESSENTIALS.,  , SAN FRANCISCO WILEY-SYBEX 2012., 2012,  ,  1118147480

Academic credentials required to teach the course:  

(500499)Master Degree in Design and Applied Arts and (509999)Master Degree in Animation or Digital Art and (500101)Master Degree in Visual/Performing Arts and (110701)Master Degree in Computational Sciences and (110102)Master Degree in Artificial Intelligence/Robotics and (500706)Master Degree in Intermedia/Multimedia and (110103)Master Degree in Information Technology. and (500499)Doctoral Degree in Design and Applied Arts and (509999)Doctoral Degree in Animation or Digital Art and (500101)Doctoral Degree in Visual/Performing Arts and (110701)Doctoral Degree in Computational Sciences and (110102)Doctoral Degree in Artificial Intelligence/Robotics and (500706)Doctoral Degree in Intermedia/Multimedia and (110103)Doctoral Degree in Information Technology.
CIP: 500499, 509999, 500101, 110701, 110102, 500706, 110103

Language of Instruction:  


Spanish