Curso en el que se recomienda incorporar el uso de tecnologías de información. |
|||||
|
|||||
Disciplina asociada:Medios audiovisuales |
|||||
Escuela:
Humanidades y Educación
|
|||||
Departamento Académico:
Medios y Cultura Digital
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:No tiene. |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Curso de nivel intermedio de naturaleza interdisciplinaria entre el área de medios audiovisuales y el área de administración, que permite desarrollar habilidades administrativas y de planeación para generar, coordinar y promover proyectos audiovisuales. Requiere conocimientos previos de lenguaje audiovisual, administración, contabilidad y mercadotecnia. Como resultado de aprendizaje, el alumno desarrollará una carpeta ejecutiva de un proyecto audiovisual para su producción, promoción y distribución. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al finalizar el curso el alumno será capaz de planear la producción, promoción y distribución de un proyecto audiovisual considerando todos los aspectos logísticos, administrativos, financieros y legales. | |||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Koster, Robert., The on production budget book, Boston : Focal Press, 1997, 0240802985 (acid-free paper) |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(090702)Maestría en Comunicación Digital, Medios Digitales/Multimedia ; (090101)Maestría en Comunicación ; (500699)Maestría en Cine/Video o Artes Fotográficas ; (520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (090702)Doctorado en Comunicación Digital, Medios Digitales/Multimedia ; (090101)Doctorado en Comunicación ; (500699)Doctorado en Cine/Video o Artes Fotográficas ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios CIP: 090702, 090101, 500699, 520201 |
|||||
Course in which its recommended to incorporate the use of information technologies. |
|||||
|
|||||
Discipline:Audiovisual Media |
|||||
School:
Humanities and Education
|
|||||
Academic Department:
Digital Media and Culture
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:None. |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
This intermediate audiovisual media and management interdisciplinary course develops students' administrative and planning skills to generate, coordinate and promote audiovisual projects. Prior knowledge of audiovisual language, management, accounting and marketing is required. The learning outcome for this course will be the creation of an executive portfolio comprising the production, promotion and distribution of an audiovisual project. |
|||||
Course objective: |
|||||
Upon completion of this course, students should have completed the production, promotion and distribution planning for an audiovisual project with all the logistical, administrative, financial and legal matters considered. | |||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Koster, Robert., The on production budget book, Boston : Focal Press, 1997, 0240802985 (acid-free paper) |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(090702)Master Degree in Digital Communication and Media/Multimedia and (090101)Master Degree in Communication and (500699)Master Degree in Cinematography/Video or Photographic Arts and (520201)Master Degree in Business Administration/Management and (090702)Doctoral Degree in Digital Communication and Media/Multimedia and (090101)Doctoral Degree in Communication and (500699)Doctoral Degree in Cinematography/Video or Photographic Arts and (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management CIP: 090702, 090101, 500699, 520201 |
|||||