AV2014
Producción de comerciales televisivos Television Commercials Production
CIP: 090701  Radio/Televisión   CL-L-U-CA-UDC:  3-0-8-3-3.5       

Disciplina asociada:  

Medios audiovisuales

Escuela:  

Humanidades y Educación

Departamento Académico:   

Medios y Cultura Digital

Programas académicos:   

Requisitos:  

No tiene.

Equivalencia:  

CO95008

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Curso de nivel intermedio en el campo de estudio de los medios audiovisuales, que tiene como intención que el alumno aprenda a producir mensajes publicitarios para televisión, de acuerdo con los más altos estándares de calidad técnica y con un alto sentido de la ética profesional. El curso no requiere conocimientos previos de producción para televisión. Como resultado de aprendizaje, se espera que el alumno sea capaz de producir comerciales para televisión, de diferentes formatos, de acuerdo con las necesidades de clientes reales y dirigidos a audiencias específicas.

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al finalizar el curso, el alumno será capaz de producir mensajes publicitarios para televisión, dirigidos a audiencias específicas, utilizando el formato más adecuado para los objetivos de venta del producto y con los más altos estándares de calidad técnica. Además de responder a las necesidades de clientes reales, la producción de comerciales televisivos se ajustará siempre a los reglamentos publicitarios vigentes en materia de salud y tendrá especial cuidado en cuanto a la publicidad dirigida a público infantil.

Técnica didáctica sugerida:  

Aprendizaje colaborativo

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Larry Elin, Alan Lapides, Designing and Producing the Television Commercial, 1st, Pearson - Allyn & Bacon, 2003, Inglés,  978-0205365388

LIBROS DE CONSULTA:
* Harry Wayne McMahan, The Television Commercial How to Create and Produce, Effective Tv Advertising (Classic Reprint) [Paperback], Forgotten Books, 2012, Inglés,  B008C4OJKI
* Stephen W. Marshall & Marilyn S. Roberts, Television Advertising that Works: An Analysis of Commercials from Effective Campaigns, 1st, Cambria Press, 2008, Inglés,  978-1604975130

Perfil del Profesor:  

(090701)Maestría en Radio/Televisión ; (500501)Maestría en Arte Dramático/Artes Teatrales ; (500699)Maestría en Cine/Video o Artes Fotográficas ; (090101)Maestría en Comunicación ; (521401)Maestría en Mercadotecnia ; (090701)Doctorado en Radio/Televisión ; (500501)Doctorado en Arte Dramático/Artes Teatrales ; (500699)Doctorado en Cine/Video o Artes Fotográficas ; (090101)Doctorado en Comunicación ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia
CIP: 090701, 500501, 500699, 090101, 521401

Experiencia recomendada:  

Amplia experiencia en producción de televisión, producción de video y/o publicidad para medios masivos.

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 090701  Radio and Television.   CL-L-U-CA-UDC:  3-0-8-3-3.5       

Discipline:  

Audiovisual Media

School:   

Humanities and Education

Academic Department:   

Digital Media and Culture

Programs:   

Prerequisites:  

None.

Equivalences:  

CO95008

Course intention within the general study plan context:  

Course of intermediate level in the field of audiovisual media, which is intended to allow students to learn the production of television advertising, according to the highest standards of technical quality and with a high sense of professional ethics. The course doesn't require previous knowledge of television production. As learning outcome, students are expected to produce television commercials, in different formats, according to the needs of real customers and targeting specific audiences.

Course objective:  

After completing the course, students will be able to produce television advertisement aimed at specific audiences, using the appropriate format for the purposes of selling the product and the highest standards of technical quality. In addition of fulfilling the needs of real customers, the production of television commercials will always be fit to the advertising regulations in force regarding health and will take special care in terms of advertising aimed at young audiences.

Teaching and learning tecniques:  

Collaborative learning

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Larry Elin, Alan Lapides, Designing and Producing the Television Commercial, 1st, Pearson - Allyn & Bacon, 2003, Inglés,  978-0205365388

BOOKS FOR CONSULTATION:
* Harry Wayne McMahan, The Television Commercial How to Create and Produce, Effective Tv Advertising (Classic Reprint) [Paperback], Forgotten Books, 2012, Inglés,  B008C4OJKI
* Stephen W. Marshall & Marilyn S. Roberts, Television Advertising that Works: An Analysis of Commercials from Effective Campaigns, 1st, Cambria Press, 2008, Inglés,  978-1604975130

Academic credentials required to teach the course:  

(090701)Master Degree in Radio/Television and (500501)Master Degree in Drama and Dramatics/Theatre Arts and (500699)Master Degree in Cinematography/Video or Photographic Arts and (090101)Master Degree in Communication and (521401)Master Degree in Marketing and (090701)Doctoral Degree in Radio/Television and (500501)Doctoral Degree in Drama and Dramatics/Theatre Arts and (500699)Doctoral Degree in Cinematography/Video or Photographic Arts and (090101)Doctoral Degree in Communication and (521401)Doctoral Degree in Marketing
CIP: 090701, 500501, 500699, 090101, 521401

Recommended Experience:  

Extensive experience in television production, video production and/or advertising for mass media.

Language of Instruction:  


Spanish