|
|||||
Disciplina asociada:Ciencias de la Conducta |
|||||
Escuela:
Medicina y Ciencias de la Salud
|
|||||
Departamento Académico:
Psicología Clínica y de la Salud
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:No tiene. |
|||||
Equivalencia:CC00813 ; CC95813 |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Curso de nivel básico donde se revisarán las principales teorías sobre el desarrollo del ciclo vital hasta la etapa de Adolescencia, que servirá de preámbulo para el curso de Desarrollo Humano II, siendo los temas más significativos: herencia y ambiente, teorías de Freud, Erikson y Piaget. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Identificar las características de las etapas de la vida del ser humano y sus implicaciones, tanto de su conducta como del impacto en la sociedad en la que vive. Tener una visión equilibrada de los periodos de la vida del hombre. Evaluar las diversas perspectivas y fuentes de hechos, para compararlas con su experiencia personal y formular su propio punto de vista. |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Blos, Peter., Psicoanalisis de la adolescencia., 1 Ed., Sin información : Mexico. : Joaquin Mortiz., 1981, spa, 9682701252 * Blanca Isabel Mestre, Psicología Evolutiva y Educación Infantil, Santillana, Español, |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(420101)Maestría en Psicología ; (190701)Maestría en Desarrollo Humano y Estudios Familiares ; (521003)Maestría en Desarrollo/Comportamiento Organizacional ; (420101)Doctorado en Psicología ; (190701)Doctorado en Desarrollo Humano y Estudios Familiares ; (521003)Doctorado en Desarrollo/Comportamiento Organizacional CIP: 420101, 190701, 521003 |
|||||
|
|||||
Discipline:Behavioral Sciences |
|||||
School:
Medicine and Health Sciences
|
|||||
Academic Department:
Clinical and Health Psychology
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:None. |
|||||
Equivalences:CC00813 ; CC95813 |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
This course will be basic level, where the main vital development cycle theories until teenage will be overhauled. It will be the preamble to the Human Development Course II, in which the most meaningful themes will be: Inheritance and environment, Freud theories, Erikson, and Piaget. |
|||||
Course objective: |
|||||
Furthermore, identifying the human being stages in life as well as their implications, not only about behavior, but also the influence in the society in which he is living, in order to have a balanced vision of the human being periods in life. Finally evaluating several perspectives and fact sources to compare them to his personal experience to frame his own point of view. |
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Blos, Peter., Psicoanalisis de la adolescencia., 1 Ed., Sin información : Mexico. : Joaquin Mortiz., 1981, spa, 9682701252 * Blanca Isabel Mestre, Psicología Evolutiva y Educación Infantil, Santillana, Español, |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(420101)Master Degree in Psychology and (190701)Master Degree in Human Development and Family Studies and (521003)Master Degree in Organizational Behavior Studies and (420101)Doctoral Degree in Psychology and (190701)Doctoral Degree in Human Development and Family Studies and (521003)Doctoral Degree in Organizational Behavior Studies CIP: 420101, 190701, 521003 |
|||||