|
|||||
Disciplina asociada:Comunicación |
|||||
Escuela:
Arquitectura, Arte y Diseño
|
|||||
Departamento Académico:
Diseño
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Competencias que se desarrollan: |
|||||
Requisitos:No tiene. |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al terminar la unidad de formación, el estudiante identifica necesidades, deseos, patrones de comportamiento y gustos de un público específico aplicando métodos de estudio de factores humanos. Al final, produce un reporte de investigación aplicando metodologías cualitativas y cuantitativas para estudiar una problemática relacionada con su área disciplinar y/o de interés. |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Strauss Anselm L, Basics of qualitative research : techniques and procedures for developing grounded theory, 2nd ed., Thousand Oaks : Sage Publications, 1998, 0803959400 * Bauer, M., & Gaskell, G. , Qualitative research with text, image and sound: a practical handbook, Sage Publications, 2000, LIBROS DE CONSULTA: * Blaikie, Norman W. H, Designing social research : the logic of anticipation, 2nd ed., Malden, MA : Polity Press, 2006, 9780745643380 (pb) |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(500404)Maestría en Diseño Industrial ; (500401)Maestría en Diseño y Comunicación Visual ; (500701)Maestría en Arte/Estudios de Arte ; (509999)Maestría en Animación o Arte Digital ; (040201)Maestría en Arquitectura ; (090101)Maestría en Comunicación ; (090702)Maestría en Comunicación Digital, Medios Digitales/Multimedia ; (130101)Maestría en Educación ; (160199)Maestría en Literatura ; (240103)Maestría en Humanidades/Estudios Humanísticos ; (420101)Maestría en Psicología ; (450101)Maestría en Ciencias Sociales ; (521401)Maestría en Mercadotecnia ; (500404)Doctorado en Diseño Industrial ; (500401)Doctorado en Diseño y Comunicación Visual ; (500701)Doctorado en Arte/Estudios de Arte ; (509999)Doctorado en Animación o Arte Digital ; (040201)Doctorado en Arquitectura ; (090101)Doctorado en Comunicación ; (090702)Doctorado en Comunicación Digital, Medios Digitales/Multimedia ; (130101)Doctorado en Educación ; (160199)Doctorado en Literatura ; (240103)Doctorado en Humanidades/Estudios Humanísticos ; (420101)Doctorado en Psicología ; (450101)Doctorado en Ciencias Sociales ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia CIP: 500404, 500401, 500701, 509999, 040201, 090101, 090702, 130101, 160199, 240103, 420101, 450101, 521401 |
|||||
|
|||||
Discipline:Communication |
|||||
School:
Architecture, Art and Design
|
|||||
Academic Department:
Design
|
|||||
Programs: |
|||||
Competitions:SESC0202A ; SEG0502A ; |
|||||
Prerequisites:None. |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
Course objective: |
|||||
On completing the educational unit, students identify the needs, desires, behavior patterns and likings of a specific public, applying human factor study methods. Finally, they produce a research report, applying qualitative and quantitative methodologies to study an issue related to their disciplinary field and/or interest. |
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Strauss Anselm L, Basics of qualitative research : techniques and procedures for developing grounded theory, 2nd ed., Thousand Oaks : Sage Publications, 1998, 0803959400 * Bauer, M., & Gaskell, G. , Qualitative research with text, image and sound: a practical handbook, Sage Publications, 2000, BOOKS FOR CONSULTATION: * Blaikie, Norman W. H, Designing social research : the logic of anticipation, 2nd ed., Malden, MA : Polity Press, 2006, 9780745643380 (pb) |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(500404)Master Degree in Industrial Design ; (500401)Master Degree in Visual Design and Communication ; (500701)Master Degree in Art/Art Studies ; (509999)Master Degree in Animation or Digital Art ; (040201)Master Degree in Architecture ; (090101)Master Degree in Communication ; (090702)Master Degree in Digital Communication and Media/Multimedia ; (130101)Master Degree in Education ; (160199)Master Degree in Literature ; (240103)Master Degree in Humanities/ Humanistic Studies ; (420101)Master Degree in Psychology ; (450101)Master Degree in Social Sciences ; (521401)Master Degree in Marketing ; (500404)Doctoral Degree in Industrial Design ; (500401)Doctoral Degree in Visual Design and Communication ; (500701)Doctoral Degree in Art/Art Studies ; (509999)Doctoral Degree in Animation or Digital Art ; (040201)Doctoral Degree in Architecture ; (090101)Doctoral Degree in Communication ; (090702)Doctoral Degree in Digital Communication and Media/Multimedia ; (130101)Doctoral Degree in Education ; (160199)Doctoral Degree in Literature ; (240103)Doctoral Degree in Humanities/ Humanistic Studies ; (420101)Doctoral Degree in Psychology ; (450101)Doctoral Degree in Social Sciences ; (521401)Doctoral Degree in Marketing CIP: 500404, 500401, 500701, 509999, 040201, 090101, 090702, 130101, 160199, 240103, 420101, 450101, 521401 |
|||||