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Disciplina asociada:Diseño Industrial |
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Escuela:
Arquitectura, Arte y Diseño
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Departamento Académico:
Diseño
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Programas académicos: |
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Requisitos:(Haber Aprobado DL3001) |
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Equivalencia:DL3015 |
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Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
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Es un curso de nivel avanzado, que tiene la intención de desarrollar en el alumno la capacidad de abstraer valores sociales y culturales, aplicándolo estratégicamente en el desarrollo de productos innovadores. En este curso se abordarán temáticas relacionadas con el desarrollo sostenible en aspectos ambientales, sociales y económicos. Requiere conocimientos previos sobre desarrollo de proyectos de diseño. Como resultado del aprendizaje, los alumnos realizan un proyecto innovador con aplicación de conocimientos de diseño estratégico. |
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Objetivo general de la Unidad de Formación: |
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El alumno será capaz de formular proyectos integrales de gestión del diseño; diseñar productos plasmando una identidad determinada por medio de la abstracción de los valores sociales y culturales de su época; aplicar los principios del diseño estratégico. | |||||
Técnica didáctica sugerida: |
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No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
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LIBROS DE TEXTO: * Diseño industrial : herramienta de competitividad para la pequeña y mediana empresa / coordinador, Francisco Javier Gutiérrez Ruiz., 1a ed., Mexico : México : UAM, Unidad Azcapotzalco, División de Ciencias y Artes para el Diseño, Departamento de Evaluación del Diseño : DeiGmas, 2001., 2001, spa, 9706549420 * Sanz Adán, Félix., Diseño Industrial: desarrollo del producto / Féliz Sanz Adán, José Lafargue Izquierdo., Mexico : Madrid : Thomson, 2002, 2002, spa, 849732076X LIBROS DE CONSULTA: * Rughase, Olaf G., 1968-, Identity and strategy : how individual visions enable the design of a market strategy that works / Olaf G. Rughase., England : Cheltenham, UK ; Northampton, MA : Edward Elgar Pub., c2006., eng, 1845423100, 9781845423100 * Phillips, Peter L., Creating the perfect design brief : how to manage design for strategic advantage / Peter L. Phillips., New York : New York : Allworth Press ; Design Management Institute, c2004., 2006, eng, 1581153244, 9781581153248 * Slywotzky, Adrian J., The profit zone : how strategic business design will lead you to tomorrow's profits / Adrian J. Slywotzky and David J. Morrison, with Bob Andelman., 1st ed., New York : New York : Thress rivers press, c2002., 2005, eng, 0812933044 * Kerber, Ronald L., Strategic product creation : deliver customer satisfaction from every level of your company / Ronald L. Kerber and Timothy M. Laseter, with Max Russell., New York : New York : McGraw-Hill, c2007., c2000, eng, 0071486550 (encuadernado : papel alcalino), 9780071486552 (encuadernado : papel alcalino) * Cleland, David I., Project management : strategic design and implementation / David I. Cleland, Lewis R. Ireland., 5th ed., New York : New York : McGraw-Hill, 2007., 2007, eng, 0071262377 (ru´stica), 007147160X (papel alcalino), 9780071262378 (ru´stica), 9780071471602 (papel alcalino) |
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Perfil del Profesor: |
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(500499)Maestría en Diseño y Artes Aplicadas ; (143601)Maestría en Ingeniería de Manufactura ; (500499)Doctorado en Diseño y Artes Aplicadas ; (143601)Doctorado en Ingeniería de Manufactura CIP: 500499, 143601 |
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Discipline:Industrial Design |
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School:
Architecture, Art and Design
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Academic Department:
Design
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Programs: |
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Prerequisites:( DL3001) |
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Equivalences:DL3015 |
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Course intention within the general study plan context: |
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The aim of this advanced course is to develop students? capacity to abstract social and cultural values, applying them strategically in the development of innovative products. This course addresses topics related to sustainable development in environmental, social and economic aspects. Prior knowledge of product design is required. Learning outcome: students will complete an innovative project, applying their knowledge of strategic design. |
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Course objective: |
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Students will be able to: Formulate integrated design management projects; design products by creating an identity determined by the abstraction of the social and cultural values of its era; apply the principles of strategic design. | |||||
Teaching and learning tecniques: |
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Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
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TEXT BOOKS: * Diseño industrial : herramienta de competitividad para la pequeña y mediana empresa / coordinador, Francisco Javier Gutiérrez Ruiz., 1a ed., Mexico : México : UAM, Unidad Azcapotzalco, División de Ciencias y Artes para el Diseño, Departamento de Evaluación del Diseño : DeiGmas, 2001., 2001, spa, 9706549420 * Sanz Adán, Félix., Diseño Industrial: desarrollo del producto / Féliz Sanz Adán, José Lafargue Izquierdo., Mexico : Madrid : Thomson, 2002, 2002, spa, 849732076X BOOKS FOR CONSULTATION: * Rughase, Olaf G., 1968-, Identity and strategy : how individual visions enable the design of a market strategy that works / Olaf G. Rughase., England : Cheltenham, UK ; Northampton, MA : Edward Elgar Pub., c2006., eng, 1845423100, 9781845423100 * Phillips, Peter L., Creating the perfect design brief : how to manage design for strategic advantage / Peter L. Phillips., New York : New York : Allworth Press ; Design Management Institute, c2004., 2006, eng, 1581153244, 9781581153248 * Slywotzky, Adrian J., The profit zone : how strategic business design will lead you to tomorrow's profits / Adrian J. Slywotzky and David J. Morrison, with Bob Andelman., 1st ed., New York : New York : Thress rivers press, c2002., 2005, eng, 0812933044 * Kerber, Ronald L., Strategic product creation : deliver customer satisfaction from every level of your company / Ronald L. Kerber and Timothy M. Laseter, with Max Russell., New York : New York : McGraw-Hill, c2007., c2000, eng, 0071486550 (encuadernado : papel alcalino), 9780071486552 (encuadernado : papel alcalino) * Cleland, David I., Project management : strategic design and implementation / David I. Cleland, Lewis R. Ireland., 5th ed., New York : New York : McGraw-Hill, 2007., 2007, eng, 0071262377 (ru´stica), 007147160X (papel alcalino), 9780071262378 (ru´stica), 9780071471602 (papel alcalino) |
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Academic credentials required to teach the course: |
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(500499)Master Degree in Design and Applied Arts and (143601)Master Degree in Manufacturing Engineering and (500499)Doctoral Degree in Design and Applied Arts and (143601)Doctoral Degree in Manufacturing Engineering CIP: 500499, 143601 |
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