|
|||||
Disciplina asociada:Desarrollo Sostenible |
|||||
Escuela:
Por definir
|
|||||
Departamento Académico:
Por definir
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:No tiene. |
|||||
Equivalencia:AM4000 ; D5001 |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
El análisis de ciclo de vida es una herramienta elemental para los tomadores de decisiones y para los diseñadores de esta nueva era de sostenibilidad. En el curso se estudian las tres etapas principales del ciclo de vida: el inventario, la categorización por impactos y la administración del ciclo de vida. 1. El análisis de ciclo de vida de los productos, procesos y servicios. 2. El inventario de ciclo de vida: energéticos, combustibles fósiles, minerales y substancias químicas. 3. La evaluación de impacto en el ciclo de vida, categorías globales y locales. 4. Software de análisis de ciclo de vida. 5. La administración del ciclo de vida, enfoque de diseño y económico. 6. Toma de decisiones basado en el análisis de ciclo de vida. | |||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Frankl, Paolo, Life cycle assessment in industry and business : adoption patterns, applications and implications / Paolo Frankl, Frieder Rubik with contributions by Matteo Bartolomeo ... [et al.], gw : Berlin ; New York : Springer, c2000., eng, 3540664696 (hardcover) * Curran, Mary Ann., Environmental life-cycle assessment / Mary Ann Curran., New York : McGraw-Hill, c1996., 00705063X007015063X (acid-free paper) |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(030104)Doctorado en Ciencias Ambientales CIP: 030104 Experiencia recomendada: En análisis de ciclo de vida de productos, procesos y servicios. |
|||||
|
|||||
Discipline:Sustainable Development |
|||||
School:
Undefined
|
|||||
Academic Department:
Undefined
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:None. |
|||||
Equivalences:AM4000 ; D5001 |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
Course objective: |
|||||
Life-cycle analysis is a basic tool for decision-makers and for designers in this new era of sustainability. This course covers the three main stages of the life cycle: inventory, classification by impact, and life-cycle management. 1. Product, process, and service life-cycle analysis. 2. Life –cycle inventory: energy resources, fossil fuels, minerals, and chemicals. 3. Evaluation of impact on the life cycle, global and local categories. 4. Life-cycle analysis software. 5. Life-cycle management, design and economic approach. 6. Decision-making based on life-cycle analysis. | |||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Frankl, Paolo, Life cycle assessment in industry and business : adoption patterns, applications and implications / Paolo Frankl, Frieder Rubik with contributions by Matteo Bartolomeo ... [et al.], gw : Berlin ; New York : Springer, c2000., eng, 3540664696 (hardcover) * Curran, Mary Ann., Environmental life-cycle assessment / Mary Ann Curran., New York : McGraw-Hill, c1996., 00705063X007015063X (acid-free paper) |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(030104)Doctoral Degree in Environmental Sciences CIP: 030104 |
|||||