|
|||||
Disciplina asociada:Física |
|||||
Escuela:
Ingeniería y Ciencias
|
|||||
Departamento Académico:
Ciencias
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Competencias que se desarrollan: |
|||||
Requisitos:No tiene. |
|||||
Equivalencia:F1006B ; F1004B ; F1002B |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
|
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al terminar la unidad de formación el alumno: Explica el comportamiento de fenómenos naturales por medio de argumentaciones estructuradas y coherentes fundamentadas en conceptos, teorías y principios de las ciencias naturales, matemáticas y computación. - Demuestra el comportamiento de fenómenos naturales mediante evidencias empíricas y teóricas obtenidas de diversas metodologías de investigación y de cómputo. - Evalúa los componentes que integran una problemática de acuerdo a principios y procesos relacionados con las ciencias naturales y las matemáticas. - Toma decisiones en la solución de problemas en condiciones de incertidumbre y diferentes niveles de complejidad con base metodologías de investigación. - Implementa acciones científicas e ingenieriles o procesos computacionales que cumplen con el tipo de solución requerida. |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Serway R.A., Física : para ciencias e ingeniería con física moderna, 7a ed., México, D.F. : Cengage Learning, 2009, Español, 9706868372 LIBROS DE CONSULTA: * Purcell, V. R.; Rigdon, S.; Varberg, D. E., Cálculo , 9a., México : Pearson Educacion, 2007, Español, 9702609194 * Kattan, P. I. , MATLAB for beginners: A gentle approach, Revised Edition, Lexington, KY : Petra Books, 2010, Inglés, 1483515923 |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(400801)Maestría en Física ; (400101)Maestría en Ciencias Físicas ; (110101)Maestría en Ciencias Computacionales/de Información ; (110401)Maestría en Ciencias de la Información ; (110701)Maestría en Ciencias Computacionales ; (131311)Maestría en Matemática Educativa/Enseñanza de las Matemáticas ; (131329)Maestría en Física Educativa/Enseñanza de la Física ; (140901)Maestría en Ingeniería Computacional ; (141201)Maestría en Ingeniería Física ; (270101)Maestría en Matemáticas ; (270303)Maestría en Matemáticas Computacionales ; (270501)Maestría en Estadística ; (400801)Doctorado en Física ; (400101)Doctorado en Ciencias Físicas ; (110101)Doctorado en Ciencias Computacionales/de Información ; (110401)Doctorado en Ciencias de la Información ; (110701)Doctorado en Ciencias Computacionales ; (131311)Doctorado en Matemática Educativa/Enseñanza de las Matemáticas ; (131329)Doctorado en Física Educativa/Enseñanza de la Física ; (140901)Doctorado en Ingeniería Computacional ; (141201)Doctorado en Ingeniería Física ; (270101)Doctorado en Matemáticas ; (270303)Doctorado en Matemáticas Computacionales ; (270501)Doctorado en Estadística CIP: 400801, 400101, 110101, 110401, 110701, 131311, 131329, 140901, 141201, 270101, 270303, 270501 Experiencia recomendada: (131311) Maestría o Doctorado en Matemática Educativa/Enseñanza de las Matemáticas; (110201) Maestría o Doctorado en Programación/Programador Computacional |
|||||
|
|||||
Discipline:Physics |
|||||
School:
Engineering and Sciences
|
|||||
Academic Department:
Sciences
|
|||||
Programs: |
|||||
Competitions:SICI0101A ; SICI0302A ; |
|||||
Prerequisites:None. |
|||||
Equivalences:F1006B ; F1004B ; F1002B |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
|
|||||
Course objective: |
|||||
On completing the educational unit, students: - Explain the behavior of natural phenomena using structured, coherent arguments based on concepts, theories and principles of natural sciences, mathematics and computation. - Show the behavior of natural phenomena through empirical and theoretical evidence obtained from diverse research and computation methodologies. - Assess the components that integrate a problem according to the principles and processes related to natural sciences and mathematics. - Make decisions to solve problems in conditions of uncertainty and different levels of complexity based on research methodologies. - Implement science and engineering actions or computer processes that comply with the type of solution required. |
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Serway R.A., Física : para ciencias e ingeniería con física moderna, 7a ed., México, D.F. : Cengage Learning, 2009, Español, 9706868372 BOOKS FOR CONSULTATION: * Purcell, V. R.; Rigdon, S.; Varberg, D. E., Cálculo , 9a., México : Pearson Educacion, 2007, Español, 9702609194 * Kattan, P. I. , MATLAB for beginners: A gentle approach, Revised Edition, Lexington, KY : Petra Books, 2010, Inglés, 1483515923 |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(400801)Master Degree in Physics ; (400101)Master Degree in Physical Sciences ; (110101)Master Degree in Computer/Information Sciences ; (110401)Master Degree in Information Sciences ; (110701)Master Degree in Computational Sciences ; (131311)Master Degree in Educational Mathematics/ Mathematics Teaching ; (131329)Master Degree in Educational Physics/Physics Teaching ; (140901)Master Degree in Computational Engineering ; (141201)Master Degree in Physical Engineering ; (270101)Master Degree in Mathematics ; (270303)Master Degree in Computational Mathematics ; (270501)Master Degree in Statistics ; (400801)Doctoral Degree in Physics ; (400101)Doctoral Degree in Physical Sciences ; (110101)Doctoral Degree in Computer/Information Sciences ; (110401)Doctoral Degree in Information Sciences ; (110701)Doctoral Degree in Computational Sciences ; (131311)Doctoral Degree in Educational Mathematics/ Mathematics Teaching ; (131329)Doctoral Degree in Educational Physics/Physics Teaching ; (140901)Doctoral Degree in Computational Engineering ; (141201)Doctoral Degree in Physical Engineering ; (270101)Doctoral Degree in Mathematics ; (270303)Doctoral Degree in Computational Mathematics ; (270501)Doctoral Degree in Statistics CIP: 400801, 400101, 110101, 110401, 110701, 131311, 131329, 140901, 141201, 270101, 270303, 270501 |
|||||