H 97801
Inglés remedial I Remedial English I
Materia No Vigente
CIP: 131401  Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua   CL-L-U-CA:  5-0-8-3       

Disciplina asociada:  

Humanidades

Escuela:  

Por definir

Departamento Académico:   

Por definir

Programas académicos:   

Requisitos:  

Examen institucional de Inglés 0-377

Equivalencia:  

H 00801 ; H1001 ; H 99801 ; H 95801

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Habilidades de comprensión auditiva y producción oral a nivel básico: lenguaje natural en diversos contextos. Ejercicios de comprensión auditiva en contextos formales e informales. Entrevistas. Presentaciones personales. Descripciones de eventos. Discursos cortos. Estrategias de "pre-listening", "listening" y "post -listening". Ejercicios de producción oral: diálogos y actividades grupales. Habilidades lingüísticas de comprensión de lectura y producción escrita a nivel básico: estrategias de pre-lectura, lectura y post-lectura en textos simples. Estrategias de pre-escritura. Enfoque retórico del escrito. Conocimiento gramatical básico: aprendizaje de las estructuras gramaticales básicas en ejercicios comunicativos. Tiempos verbales. Formas modales del verbo. Partes de la oración. Modo imperativo.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

Perfil del Profesor:  

(131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas
CIP: 131401, 230101

Experiencia recomendada:  

Dos años o más en la enseñanza del inglés.

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 131401  Teaching English as a Second or Foreign Language/ESL Language Instructor.   CL-L-U-CA:  5-0-8-3       

Discipline:  

Humanities

School:   

Undefined

Academic Department:   

Undefined

Programs:   

Prerequisites:  

Institutional TOEFL exam 0-377

Equivalences:  

H 00801 ; H1001 ; H 99801 ; H 95801

Course intention within the general study plan context:  

Course objective:  

Abilities of auditive comprehension and oral production on a basic level: natural language in diverse contexts. Auditive comprehension exercises in formal and informal contexts. Interviews. Personal presentations. Events descriptions. Short speeches. "Pre-listening", "listening" and "post-listening" strategies. Oral production exercises: dialogue and group activities. Linguistic abilities of reading comprehension and written production on a basic level: pre lecture, lecture and post-lecture strategies on simple texts. Pre-writing strategies. Rhetorical focus of writing. Basic grammatical knowledge: learning of the basic grammatical structure in communicative exercises. Verbal tenses. Modal forms of verbs. Sentence parts. Imperative mode.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

Academic credentials required to teach the course:  

(131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language and (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language and (230101)Bachelor in English Language/Literature and (230101)Master Degree in English Language/Literature and (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature
CIP: 131401, 230101

Language of Instruction:  


Spanish