Materia No Vigente |
|||||
|
|||||
Disciplina asociada:Humanidades |
|||||
Escuela:
Por definir
|
|||||
Departamento Académico:
Por definir
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:Examen institucional de Inglés 0-377 |
|||||
Equivalencia:H 00801 ; H1001 ; H 99801 ; H 95801 |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Habilidades de comprensión auditiva y producción oral a nivel básico: lenguaje natural en diversos contextos. Ejercicios de comprensión auditiva en contextos formales e informales. Entrevistas. Presentaciones personales. Descripciones de eventos. Discursos cortos. Estrategias de "pre-listening", "listening" y "post -listening". Ejercicios de producción oral: diálogos y actividades grupales. Habilidades lingüísticas de comprensión de lectura y producción escrita a nivel básico: estrategias de pre-lectura, lectura y post-lectura en textos simples. Estrategias de pre-escritura. Enfoque retórico del escrito. Conocimiento gramatical básico: aprendizaje de las estructuras gramaticales básicas en ejercicios comunicativos. Tiempos verbales. Formas modales del verbo. Partes de la oración. Modo imperativo. | |||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas CIP: 131401, 230101 Experiencia recomendada: Dos años o más en la enseñanza del inglés. |
|||||
|
|||||
Discipline:Humanities |
|||||
School:
Undefined
|
|||||
Academic Department:
Undefined
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:Institutional TOEFL exam 0-377 |
|||||
Equivalences:H 00801 ; H1001 ; H 99801 ; H 95801 |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
Course objective: |
|||||
Abilities of auditive comprehension and oral production on a basic level: natural language in diverse contexts. Auditive comprehension exercises in formal and informal contexts. Interviews. Personal presentations. Events descriptions. Short speeches. "Pre-listening", "listening" and "post-listening" strategies. Oral production exercises: dialogue and group activities. Linguistic abilities of reading comprehension and written production on a basic level: pre lecture, lecture and post-lecture strategies on simple texts. Pre-writing strategies. Rhetorical focus of writing. Basic grammatical knowledge: learning of the basic grammatical structure in communicative exercises. Verbal tenses. Modal forms of verbs. Sentence parts. Imperative mode. | |||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language and (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language and (230101)Bachelor in English Language/Literature and (230101)Master Degree in English Language/Literature and (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature CIP: 131401, 230101 |
|||||