Materia No Vigente |
|||||
|
|||||
Disciplina asociada:Humanidades |
|||||
Escuela:
Por definir
|
|||||
Departamento Académico:
Por definir
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:(Examen institucional de Inglés 450-487 o Haber Aprobado H 97803) |
|||||
Equivalencia:H 95804 ; H 99804 ; H1004 ; H 00804 |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Habilidad de comprensión auditiva y producción oral a nivel intermedio avanzado. Ejercicios de comprensión auditiva de conversaciones formales e informales aplicando estrategias de predicción. Resumen de lo escuchado. Identificación de entonación. Identificación del humor en el discurso. Inferencias. Generalizaciones. Identificación de analogías. Orden cronológico de los sucesos. Ejercicios de producción oral. Habilidades lingüísticas de producción de lectura y producción escrita a nivel intermedio avanzado: aplicación de estrategias de lectura como definición de palabras de acuerdo al contexto; identificación de señales estructurales; inferencia del contenido del texto a partir de su título; rastreo rápido; rastreo específico; identificación del significado a través del contexto; elaboración de síntesis y resumen. Desarrollo de vocabulario aplicando estrategias académicas tales como análisis de oraciones principales. Consideración de la posición personal. Profundización de la discusión del tema. Análisis de definiciones del diccionario. Diferenciación de ideas principales y secundarias. Formulación de la idea principal implícita. Análisis e interpretación de proverbios. Comprensión de expresiones idiomáticas. La expresión escrita de ideas más complejas que en niveles anteriores. Identificación del propósito del escrito y del público al que se dirige. Revisión y edición, organización de oraciones en párrafo con ideas principales, secundarias y de apoyo. Escritura creativa, párrafos de comparación y contraste, etc. Revisión de estilos retóricos como descripción de temas científicos, elaboración de reportes y artículos, elaboración de ensayos, escritos de tipo formal e informal. Conocimientos de la gramática del inglés a nivel intermedio avanzado: aplicación y profundización en el estudio de las estructuras gramaticales del idioma. Repaso de estructuras gramaticales. Identificación de las distintas partes del discurso. Establecimiento del orden sintáctico del discurso. Análisis de tiempos verbales. Identificación de verbos auxiliares. Uso de tiempos verbales en caso del presente, pasado y futuro. Aplicación de las formas modales del verbo. Revisión de la voz pasiva. Uso de sustantivos y modificadores. | |||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas CIP: 131401, 230101 Experiencia recomendada: Dos años o más en la enseñanza del inglés. |
|||||
|
|||||
Discipline:Humanities |
|||||
School:
Undefined
|
|||||
Academic Department:
Undefined
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:(Institutional TOEFL exam 450-487 or H 97803) |
|||||
Equivalences:H 95804 ; H 99804 ; H1004 ; H 00804 |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
Course objective: |
|||||
Ability of auditive comprehensions and oral production on an advanced intermediate level. Auditive comprehension exercises of formal and informal conversation by applying prediction strategies. Synthesis of the heard information. Identification of the intonation. Identification of humor in discourse. Inference. Generalizations. Analogue identifications. Chronological order of the events. Exercises in oral production. Linguistic abilities in writing production and written production on an advanced intermediate level: strategy application of reading as word definition according to context; identification of structural signs; inference of the text content starting from its title; rapid scouting; specific scouting; identification of the significance through the context; synthesis and sinopsis. Vocabulary development by applying academic strategies such as the analysis of main sentences. Consideration of the personal position. Deepening of the topic discussion. Analysis of the dictionary definitions. Diferentiations of main and secondary ideas. Formulation of the implicit main idea. Proverbs analysis and interpretation. Idiomatic expressions understanding. Written expression of more complex ideas that in previous levels. Identification of the purpose of writing and the audience it is directed to. Revision and editing, organization of the sentences in paragraphs with main, secondary and supporting sentences. Creative writing, comparison paragraphs and contrast, etc. Revision of the rhetoric styles as the description of scientific topics, elaboration of reports and articles, elaboration of essays, writing if a formal and informal type. Knowledge of english grammar on an advanced intermediate level: application and deepening in the study of grammatical structure of languages. Repass of the grammatical structure. Identification of the distinct parts of speech. Establishment of the syntactic order of speech. Analysis of verbal times. Identification of the auxiliary verbs. Use of verb times in the present, past and future tense. Application of the formal modes of verbs. Revision of the passive voice. Use of substantives and modifiers. | |||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language and (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language and (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (230101)Bachelor in English Language/Literature and (230101)Master Degree in English Language/Literature and (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature CIP: 131401, 230101 |
|||||