Materia No Vigente |
|||||
|
|||||
Disciplina asociada:Humanidades |
|||||
Escuela:
Por definir
|
|||||
Departamento Académico:
Por definir
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:Examen institucional de Inglés 0-377 |
|||||
Equivalencia:H 00801 ; H1001 ; H 95801 ; H 97801 |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Curso de inglés que tiene como intención que el estudiante desarrolle sus habilidades de comunicación en inglés en contextos sociales y académicos. Requiere conocimientos previos del sistema de enunciación en inglés: la sintaxis de las oraciones simples, los tiempos simples del presente, pasado y futuro. Como resultado de aprendizaje, el alumno será capaz de reconocer y utilizar de manera adecuada las estructuras sintácticas del inglés. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Habilidades de comprensión auditiva y producción oral a nivel básico: lenguaje natural en diversos contextos. Ejercicios de comprensión auditiva en contextos formales e informales. Entrevistas. Presentaciones personales. Descripciones de eventos. Discursos cortos. Estrategias de "pre-listening", "listening" y "post -listening". Ejercicios de producción oral: diálogos y actividades grupales. Habilidades lingüísticas de comprensión de lectura y producción escrita a nivel básico: estrategias de pre-lectura, lectura y post-lectura en textos simples. Estrategias de pre-escritura. Enfoque retórico del escrito. Conocimiento gramatical básico: aprendizaje de las estructuras gramaticales básicas en ejercicios comunicativos. Tiempos verbales. Formas modales del verbo. Partes de la oración. Modo imperativo. | |||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Martin Milner, World English intro : real people, real places, real language, Ingles, 9781424034765 |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas CIP: 131401, 230101 Experiencia recomendada: Tres años en la enseñanza del inglés. |
|||||
|
|||||
Discipline:Humanities |
|||||
School:
Undefined
|
|||||
Academic Department:
Undefined
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:Institutional TOEFL exam 0-377 |
|||||
Equivalences:H 00801 ; H1001 ; H 95801 ; H 97801 |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
The aim of this English course is for students to develop their communicative skills in social and academic environments. It requires previous knowledge of the enunciation system in English: syntax of simple sentences; simple tenses of the present, past and future. As a learning outcome students will be able to recognize and use the syntactic structures of the English language correctly. |
|||||
Course objective: |
|||||
Skills for listening comprehension and speaking on a basic level: natural language in different contexts. Exercises for listening comprehension in formal and informal contexts. Interviews. Introducing oneself. Description of events. Short speeches. Pre listening, listening, and post listening strategies. Exercises for speaking: dialogues and group activities. Language skills in reading comprehension and writing on a basic level: pre reading, reading, and post reading strategies for simple texts. Pre writing strategies. Rhetorical focus in writing. Basis knowledge of grammar: learning basic grammatical structures in communicative exercises. Verb tenses. Modal forms of the verb. Parts of speech. Imperative mood. | |||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Martin Milner, World English intro : real people, real places, real language, Ingles, 9781424034765 |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language and (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language and (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (230101)Bachelor in English Language/Literature and (230101)Master Degree in English Language/Literature and (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature CIP: 131401, 230101 |
|||||