H 99802
Inglés remedial II Remedial English II
Materia No Vigente
CIP: 131401  Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua   CL-L-U-CA:  5-0-8-3       

Disciplina asociada:  

Humanidades

Escuela:  

Por definir

Departamento Académico:   

Por definir

Programas académicos:   

Requisitos:  

(Examen institucional de Inglés 380-417 o Haber Aprobado H 99801)

Equivalencia:  

H 97802 ; H 95802 ; H1002 ; H 00802

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Curso de inglés que tiene como intención que el estudiante desarrolle sus habilidades de comunicación en inglés en contextos sociales y académicos. Requiere conocimientos previos del sistema de enunciación en inglés: la sintaxis de las oraciones simples, complejas y compuestas; la forma y función de las partes de la oración, los tiempos simples y perfectos del presente, y los tiempos simples del pasado y futuro. Como resultado de aprendizaje el alumno será capaz de reconocer y utilizar de manera adecuada las estructuras sintácticas del inglés.

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Habilidades de comprensión auditiva y producción oral a nivel intermedio bajo: lenguaje auténtico en diversos contextos. Ejercicios de comprensión auditiva: entrevistas, discursos cortos, anuncios, mensajes. Estrategias de "pre -listening", "listening" y "post-listening". Ejercicios de producción oral: discusiones en grupos, presentaciones, debates. Estrategias para la formulación de inferencias a través de pistas contextuales. Habilidades de comprensión de lectura y producción escrita a nivel intermedio bajo: lectura de textos simples. Predicción del contexto. Establecimiento del contexto. Lectura rápida. Búsqueda específica de información. Vocabulario por contexto. Identificación de palabras clave. Uso de afijos. Comprensión de ideas principales y secundarias. Producción escrita de ideas simples y descripciones breves como escritos anecdóticos, científicos, etc. Oraciones principales. Estructura del párrafo. Uso de palabras de transición. Organización lógica y coherente del párrafo. Aplicación de estilos retóricos tales como exposición, narración, etc. Conocimientos gramaticales del inglés a nivel intermedio bajo: tiempos verbales. Comparación y contraste de tiempos verbales. Gerundios. Infinitivos. Verbos que denotan estado.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Rainey de Dias, Isobel., In detail 2 : english for global communication / Isabel Rayney de Diaz with Kristin L. Johannsen.,  , Boston, Mass. : Heinle & Heinle, c2003.,  ,  0838445578, 0838445586 (Workbook), 0838446043

Perfil del Profesor:  

(131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas
CIP: 131401, 230101

Experiencia recomendada:  

Tres años en la enseñanza del inglés.

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 131401  Teaching English as a Second or Foreign Language/ESL Language Instructor.   CL-L-U-CA:  5-0-8-3       

Discipline:  

Humanities

School:   

Undefined

Academic Department:   

Undefined

Programs:   

Prerequisites:  

(Institutional TOEFL exam 380-417 or H 99801)

Equivalences:  

H 97802 ; H 95802 ; H1002 ; H 00802

Course intention within the general study plan context:  

This English course aims students to develop their communicative skills in social and academic environments. It requires previous knowledge of the enunciation system in English: syntax of simple, compound and complex sentences; form and function of words in a sentence, simple and perfect tenses of the present, simple tenses of the future and the past. As learning outcome students will be able to recognize and use the syntactic structures of the English language correctly.

Course objective:  

Listening comprehension and speaking skills at a low intermediate level: natural language in different contexts. Exercises for listening comprehension: interviews, short speeches, announcements, messages. Pre-listening, listening, and post-listening strategies. Speaking exercises: group discussions, presentations, debates. Strategies for formulating inferences from contextual hints. Reading comprehension and writing skills at a low intermediate level: reading simple texts. Predicting the context. Establishing the context. Speed reading. Looking for specific information. Vocabulary in context. Identification of key words. Use of affixes. Comprehension of main and secondary ideas. Writing simple ideas and short descriptions, such as anecdotes, scientific texts, etc. Main clauses. Paragraph structure. Use of transition words. Logical and coherent organization of a paragraph. Application of rhetorical styles such as exposition, narration, etc. Grammatical knowledge of English at a low intermediate level: verb tenses. Comparing and contrasting verb tenses. Gerunds. Verbs that denote a state.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Rainey de Dias, Isobel., In detail 2 : english for global communication / Isabel Rayney de Diaz with Kristin L. Johannsen.,  , Boston, Mass. : Heinle & Heinle, c2003.,  ,  0838445578, 0838445586 (Workbook), 0838446043

Academic credentials required to teach the course:  

(131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language and (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language and (230101)Bachelor in English Language/Literature and (230101)Master Degree in English Language/Literature and (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature
CIP: 131401, 230101

Language of Instruction:  


Spanish