H1002
Inglés remedial II Remedial English II
Curso acreditable por examen de suficiencia
CIP: 131401  Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua   CL-L-U-CA-UDC:  5-0-8-3-3.5       

Disciplina asociada:  

Humanidades

Escuela:  

Humanidades y Educación

Departamento Académico:   

Lenguas

Programas académicos:   

Requisitos:  

(Examen EUC 20-29 o Haber Aprobado H1001)

Equivalencia:  

H 00802 ; H 97802 ; H 99802 ; HI1016 ; H 95802

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Curso de inglés que tiene como intención que el estudiante desarrolle sus habilidades de comunicación en inglés en contextos sociales y académicos. Requiere conocimientos previos del sistema de enunciación en inglés: La sintaxis de las oraciones simples, complejas y compuestas; la forma y función de las partes de la oración, los tiempos simples y perfectos del presente, y los tiempos simples del pasado y futuro. Como resultado de aprendizaje el alumno será capaz de reconocer y utilizar de manera adecuada las estructuras sintácticas del inglés.

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al finalizar el curso el alumno será capaz de:

-         Identificar y producir los sonidos y patrones de entonación del inglés.

-         Participar en interacciones comunicativas básicas.

-         Describir personas, objetos, lugares y entornos conocidos.

-         Entender y producir frases de extensión y complejidad moderadas relacionadas con experiencias personales y necesidades.

-         Establecer el orden lógico y cronológico de acciones o eventos. Identificar ideas principales y hechos en textos simples y de complejidad moderada.

-         Redactar textos cortos y formar oraciones cortas usando expresiones fijas.

-        Proveer información en textos simples y formularios.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Johannsen, Kristin., World English 2 : real people, real places, real language,  , Boston, MA : Heinle Cengage Learning : National Geographic, c2010,  ,  1424051037, 9781424051038

Perfil del Profesor:  

(131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Licenciatura en Lingüística ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Maestría en Lingüística ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Doctorado en Lingüística ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas
CIP: 131401, 160102, 230101

Idioma en que se imparte la materia:  


Inglés
Creditable course by proficiency test
CIP: 131401  Teaching English as a Second or Foreign Language/ESL Language Instructor.   CL-L-U-CA-UDC:  5-0-8-3-3.5       

Discipline:  

Humanities

School:   

Humanities and Education

Academic Department:   

Languages

Programs:   

Prerequisites:  

(Placement exam 20-29 or H1001)

Equivalences:  

H 00802 ; H 97802 ; H 99802 ; HI1016 ; H 95802

Course intention within the general study plan context:  

This English course aims to help students to develop their communicative skills in social and academic environments. It requires previous knowledge of the enunciation system in English: Syntax of simple, compound and complex sentences; form and function of words in a sentence, simple and perfect tenses in the present, simple tenses in the future and the past. As a learning outcome students will be able to recognize and use the syntactic structures of the English language correctly.

Course objective:  

Upon completion of the course, students will be able to identify and produce sounds, stress, and intonation patterns of the English language; participate in basic communicative interactions; describe people, objects, places, and known surroundings; understand and produce phrases of certain extension and complexity, related to personal experience and needs; establish logical and chronological order in actions or events; identify main ideas and facts in simple and moderately complex texts; write short compositions and formulate short sentences using fixed expressions; and provide information in simple documents and forms.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Johannsen, Kristin., World English 2 : real people, real places, real language,  , Boston, MA : Heinle Cengage Learning : National Geographic, c2010,  ,  1424051037, 9781424051038

Academic credentials required to teach the course:  

(131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language and (160102)Bachelor in Linguistics and (230101)Bachelor in English Language/Literature and (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (160102)Master Degree in Linguistics and (230101)Master Degree in English Language/Literature and (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language and (160102)Doctoral Degree in Linguistics and (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature
CIP: 131401, 160102, 230101

Language of Instruction:  


English