H1009
Redacción avanzada Advanced Composition
CIP: 160905  Lengua/Literatura Españolas   CL-L-U-CA-UDC:  3-0-8-3-3.5       

Disciplina asociada:  

Humanidades

Escuela:  

Humanidades y Educación

Departamento Académico:   

Lenguas

Programas académicos:   

Requisitos:  

(Haber Aprobado H 00806 o Haber Aprobado H1006)

Equivalencia:  

H 97807 ; H 99807 ; H 95807 ; H 00807

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Desarrollar la habilidad escritural con base en la lectura y el dominio del lenguaje. Desarrollo de la observación. Descripción y modificación de una estructura lingüístico-discursiva. El proceso de la comunicación. Acercamiento a un proceso descriptivo. Modelo del escarabajo. Redacción de informes y ensayos. Formas especializadas de redacción. Transformación lingüístico-discursiva del discurso en el texto literario.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Chávez Pérez, Fidel, Redacción avanzada: un enfoque lingüistico / Fidel Chávez Pérez, Sin información : México: Alhambra, 1997, 1997, spa,  9684441614

Perfil del Profesor:  

(130101)Maestría en Educación ; (160102)Maestría en Lingüística ; (160905)Maestría en Lengua/Literatura Españolas ; (160102)Doctorado en Lingüística ; (160905)Doctorado en Lengua/Literatura Españolas
CIP: 130101, 160102, 160905

Experiencia recomendada:  

Experiencia docente en el área de por lo menos 2 años en el área de profesional o psgrado

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 160905  Spanish Language and Literature.   CL-L-U-CA-UDC:  3-0-8-3-3.5       

Discipline:  

Humanities

School:   

Humanities and Education

Academic Department:   

Languages

Programs:   

Prerequisites:  

( H 00806 or H1006)

Equivalences:  

H 97807 ; H 99807 ; H 95807 ; H 00807

Course intention within the general study plan context:  

Course objective:  

Achievement of writing skills based on reading and proper language use. Development of observation skills. Description and modification of a linguistic-speech structure. The communication process. Basic abilities to describe a specific issue. Scarabaeus Model. Writing of lectures and speeches. Specialized forms of writing. Linguistic-speech transformation in a literary book.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Chávez Pérez, Fidel, Redacción avanzada: un enfoque lingüistico / Fidel Chávez Pérez, Sin información : México: Alhambra, 1997, 1997, spa,  9684441614

Academic credentials required to teach the course:  

(130101)Master Degree in Education and (160102)Master Degree in Linguistics and (160905)Master Degree in Spanish Language/Literature and (160102)Doctoral Degree in Linguistics and (160905)Doctoral Degree in Spanish Language/Literature
CIP: 130101, 160102, 160905

Recommended Experience:  

Experience as a teacher instructor for at least 2 years in the field

Language of Instruction:  


Spanish