HI1016
Inglés II English II
Curso acreditable por examen de suficiencia
CIP: 131401  Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua   CL-L-A-U-CA-ID-AS-AI-CT-HT-S-UDC:  3-0-1-8-3-45-15-84-24-144-15-3       

Disciplina asociada:  

Idiomas

Escuela:  

Humanidades y Educación

Departamento Académico:   

Lenguas

Programas académicos:   

Requisitos:  

Examen EUC 10-19 o Haber Aprobado HI1024

Equivalencia:  

H1002

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Es un curso introductorio de ingles, de nivel básico, que tiene como intención educativa que el estudiante desarrolle sus habilidades de comunicación en inglés en contextos sociales y académicos. Requiere que el alumno haya alcanzado un nivel A1 en el curso de Inglés I o en algún curso anterior. Así mismo, requiere conocimientos previos del sistema de enunciación en inglés. Como resultado de aprendizaje, el alumno será capaz reconocerá y utilizará de manera adecuada las estructuras sintácticas del inglés a nivel A1+.

 

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al terminar el curso el alumno será capaz de  

-U tilizar formas sencillas de saludar y dirigirse a las personas.

- Saludar, preguntar cómo están y reaccionar a noticias.

- Lograr intercambios sociales muy breves.

- Preguntar y responder sobre lo que hacen en su trabajo y en su tiempo libre.

- Hacer y responder a invitaciones. 

- Discutir qué hacer, a dónde ir y hacer arreglos.

- Hacer y aceptar ofertas.

- Leer textos cortos y simples.

El alumno será capaz de lograr el nivel A1+ en la certificación al final del curso.

 

Técnica didáctica sugerida:  

Aprendizaje colaborativo

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Saslow, Joan M., eautor., Top notch. n2, pWorkbook, eng, 
* Seligson, Paul. eautor., English ID n2, eng, 

Perfil del Profesor:  

(131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Licenciatura en Lingüística ; (160103)Licenciatura en Interpretación y Traducción de Idiomas ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160103)Maestría en Interpretación y Traducción de Idiomas ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160103)Doctorado en Interpretación y Traducción de Idiomas ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas
CIP: 131401, 160102, 160103, 230101

Experiencia recomendada:  

Al menos 3 años

Idioma en que se imparte la materia:  


Inglés
Creditable course by proficiency test
CIP: 131401  Teaching English as a Second or Foreign Language/ESL Language Instructor.   CL-L-A-U-CA-ID-AS-AI-CT-HT-S-UDC:  3-0-1-8-3-45-15-84-24-144-15-3       

Discipline:  

Languages

School:   

Humanities and Education

Academic Department:   

Languages

Programs:   

Prerequisites:  

Placement exam 10-19 or HI1024

Equivalences:  

H1002

Course intention within the general study plan context:  

This is a basic level English introductory course that has as an educational objective that the student develop his/her English communication skills in social and academic contexts.  It requires the student to have achieved an A1 level in the English I course or in any other previous course.  It also requires previous knowledge of the English enunciation system.  As a result of learning, the student will be able to recognize and use in an appropriate way the syntactic structures of English at level A1+.

Course objective:  

At the end of the course, the student will be able to:

  •  use simple everyday polite forms of greeting and address;
  • greet people, ask how they are and react to news;
  • handle very short social exchanges;
  • ask and answer questions about what they do at work and in free time;
  • make and respond to invitations;
  • discuss what to do, where to go and make arrangements; make and accept offers.
  • focus on receptive skills (reading and listening), 
  • understand phrases and vocabulary related to areas of most immediate personal relevance (e.g. very basic personal and family information, shopping, local area, employment) 
  • read very short, simple texts.

The student will be able to achieve an A1+ in the certification at the end of the course.

Teaching and learning tecniques:  

Collaborative learning

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Saslow, Joan M., eautor., Top notch. n2, pWorkbook, eng, 
* Seligson, Paul. eautor., English ID n2, eng, 

Academic credentials required to teach the course:  

(131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language ; (160102)Bachelor in Linguistics ; (160103)Bachelor in Language Interpretation and Translation ; (230101)Bachelor in English Language/Literature ; (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language ; (160103)Master Degree in Language Interpretation and Translation ; (230101)Master Degree in English Language/Literature ; (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language ; (160103)Doctoral Degree in Language Interpretation and Translation ; (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature
CIP: 131401, 160102, 160103, 230101

Recommended Experience:  

3 years at least

Language of Instruction:  


English