HI1018
Inglés IV English IV
Curso acreditable por examen de suficiencia
CIP: 131401  Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua   CL-L-A-U-CA-ID-AS-AI-CT-HT-S-UDC:  3-0-1-8-3-45-15-84-24-144-15-3       

Disciplina asociada:  

Idiomas

Escuela:  

Humanidades y Educación

Departamento Académico:   

Lenguas

Programas académicos:   

Requisitos:  

Examen EUC 2020 25-29 o Haber Aprobado HI1017

Equivalencia:  

H1004

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Es un curso a nivel A2+, de acuerdo al Marco Común Europeo de Referencia (MCER). Se imparte en un formato híbrido y está enfocado en desarrollar las competencias de comunicación oral y escrita, así como de comprensión lectora y auditiva con un enfoque de inglés general. El curso tiene dos componentes: la instrucción virtual del profesor y el trabajo independiente en una plataforma en línea y su propósito es el de establecer las bases para que el estudiante logre el avance en el idioma.

Como resultado de aprendizaje, el alumno reconocerá y utilizará de manera adecuada las estructuras sintácticas del inglés a nivel A2+.

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al finalizar  el curso, el alumno será capaz de:

- Seguir los puntos más importantes de una conversación amplia a su alrededor siempre y cuando el discurso sea claramente articulado en un dialecto estándar.

- Exponer o solicitar puntos de vista personales y opiniones dentro de una conversación informal con amigos.

- Expresar el punto más importante que quiere expresar de manera exhaustiva.

- Explotar una amplia gama de flexibilidad de lenguaje simple para expresar mucho de lo que quiere.

- Mantener una conversación o discusión, pero en ocasiones puede que le sea difícil de entender al tratar de decir exactamente lo que le gustaría para continuar hablando ampliamente.

- Utiliza pausas para pensar lo que se va a decir y autocorregirse en aspectos gramaticales y de vocabulario.

- Entrar de manera espontánea a conversaciones de temas más conocidos.

- Pedir  a alguien que clarifique o profundice lo que se acaba de decir.

El alumnos demostrará su certificación A2+ al finalizar el curso.

Técnica didáctica sugerida:  

Aprendizaje colaborativo

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* McCarthy, Michael, d1947-, Touchstone. n4, pStudent's book, New York, NY. : Cambridge University Press,, 2014, eng, 
* Murphy, Raymond., English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers, Cambridge : Cambridge University Press,, 2012, eng, 
* Redman, Stuart, eautor., Vocabulary in use : intermediate : 100 units of vocabulary practice in North American English, with answers, eng, 

Perfil del Profesor:  

(131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Licenciatura en Lingüística ; (160103)Licenciatura en Interpretación y Traducción de Idiomas ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160103)Maestría en Interpretación y Traducción de Idiomas ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160103)Doctorado en Interpretación y Traducción de Idiomas ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas
CIP: 131401, 160102, 160103, 230101

Experiencia recomendada:  

Al menos 3 años de experiencia

Idioma en que se imparte la materia:  


Inglés
Creditable course by proficiency test
CIP: 131401  Teaching English as a Second or Foreign Language/ESL Language Instructor.   CL-L-A-U-CA-ID-AS-AI-CT-HT-S-UDC:  3-0-1-8-3-45-15-84-24-144-15-3       

Discipline:  

Languages

School:   

Humanities and Education

Academic Department:   

Languages

Programs:   

Prerequisites:  

Placement exam 2020 25-29 or HI1017

Equivalences:  

H1004

Course intention within the general study plan context:  

It is a course at a A2+ level, according to the Common European Framework of Reference (CEFR). It is taught in a blended format and it focuses on developing oral and written communication competencies as well as reading and listening comprehension within a general English context. The course has two components: virtual interaction with professor and online platform independet work in a platform whose purpose is to establish the basis on which the student can progress in the language.

As a learning outcome, the student will recognize and use the syntactic structures in English at a A2+ level adequately.

Course objective:  

At the end of this course, the student will be able:

  • to follow  the most important  points in a wide conversation, if the speech is clearly articulated with standard register.
  • Express or  request personal  points of view and opinions in a conversation with friends.
  • Explore a wide range of flexibility in simple language to express most of what the student wants.
  • Keep a conversation or argument. At times, it may be difficult  to understand or find the words to keep talking.
  • Pauses to think what he or she wants to say, and self corrects in grammar and vocabulary.
  • Participates spontaneously in conversation about familiar topics.
  • Requests clarification or  explanation of what was said.

The student will be able to demonstrate a A2+  in the certification at the end of the course.

Teaching and learning tecniques:  

Collaborative learning

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* McCarthy, Michael, d1947-, Touchstone. n4, pStudent's book, New York, NY. : Cambridge University Press,, 2014, eng, 
* Murphy, Raymond., English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers, Cambridge : Cambridge University Press,, 2012, eng, 
* Redman, Stuart, eautor., Vocabulary in use : intermediate : 100 units of vocabulary practice in North American English, with answers, eng, 

Academic credentials required to teach the course:  

(131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language ; (160102)Bachelor in Linguistics ; (160103)Bachelor in Language Interpretation and Translation ; (230101)Bachelor in English Language/Literature ; (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language ; (160103)Master Degree in Language Interpretation and Translation ; (230101)Master Degree in English Language/Literature ; (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language ; (160103)Doctoral Degree in Language Interpretation and Translation ; (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature
CIP: 131401, 160102, 160103, 230101

Recommended Experience:  

3 years experience at least

Language of Instruction:  


English