|
Curso acreditable por examen de suficiencia |
|||||
|
|||||
Disciplina asociada:Idiomas |
|||||
Escuela:
Humanidades y Educación
|
|||||
Departamento Académico:
Lenguas
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:Examen EUC 2020 30-32 o Haber Aprobado HI1018 |
|||||
Equivalencia:H1005 |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
|
Inglés V es un curso de nivel intermedio que requiere que el alumno haya alcanzado un nivel pre-intermedio en el curso de Inglés IV o en algún curso anterior. Este curso permitirá que el alumno desarrolle las cuatro habilidades lingüísticas de inglés con un enfoque de inglés para negocios a un nivel B1 de acuerdo al Marco Común Europeo de Referencia. Así mismo, establecerá las bases para que el alumno alcance el nivel requerido para graduacion. Como resultado de aprendizaje, el alumno será capaz de reconocer y utilizar de manera adecuada las estructuras sintácticas del inglés a nivel B1. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
|
Al finalizar el curso el alumno será capaz de: - Comprender las ideas principales de un texto sobre temas de su interés o del área laboral. - Producir textos de 3 párrafos y coherentes en diferentes formatos como correos electrónicos, cartas y reportes de su área laboral. - Describir experiencias, justificar sus opiniones y explicar sus planes. - Expresarse de manera oral y escrita con fluidez moderada. - Interactuar adecuadamente en situaciones personales, profesionales, académicas, sociales y de negocios. - Iniciar, sostener y concluir conversaciones estructuradamente. - Identificar ideas principales y detalles en discurso conectado en una diversa variedad de temas y contextos. - Establecer relaciones lógicas y cronológicas entre elementos de un texto. - Interpretar textos que tengan que ver con información factual de negocios y de índole académico. - El alumno será capaz de alcanzar el nivel B1 en su certificación de fin de cursos. |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
| Aprendizaje colaborativo | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
|
LIBROS DE TEXTO: * Whitby, Norman., Business benchmark : pre-intermediate to intermediater, Cambridge : Cambridge University Press,, 2013, eng, * Grant, David, eautor., Business result : pre-intermediate : student's book with online practice, eng, * Powell, Mark., In company : pre-intermediate student's book with CD-ROM, Oxford : Macmillan,, 2009, eng, |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
|
(131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Licenciatura en Lingüística ; (160103)Licenciatura en Interpretación y Traducción de Idiomas ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160103)Maestría en Interpretación y Traducción de Idiomas ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160103)Doctorado en Interpretación y Traducción de Idiomas ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas CIP: 131401, 160102, 160103, 230101 Experiencia recomendada: Al menos 3 años de experiencia en la enseñanza del inglés como lengua extranjera |
|||||
|
Creditable course by proficiency test |
|||||
|
|||||
Discipline:Languages |
|||||
School:
Humanities and Education
|
|||||
Academic Department:
Languages
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:Placement exam 2020 30-32 or HI1018 |
|||||
Equivalences:H1005 |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
|
English V is an intermediate level course that requires the student to have reached a pre-intermediate level in English IV or a previous course. This course will allow the student to develop the four English language skills with a focus on business English at a B1 level according to the Common European Framework of Reference. Likewise, it will establish the bases so that the student reaches the level required for graduation. As a result of learning, the student will be able to recognize and properly use the syntactic structures of English at the B1 level. |
|||||
Course objective: |
|||||
|
Upon completion, the student will be able to: - Understand main ideas of a text about familiar topics. - Produce three paragraph, coherent texts using different formats: email, letters and reports about topics of their interest. - Describe experiences, justify opinions and explain plans. - Express with moderate fluency in both spoken and written formats. - Interact accurately in personal, professional, academic, social and business situations. - Start, continue and end conversations in a structured way. - Identify main Ideas and details in connected speech within a wide variety of topics and contexts. - Establish logic and chronologic order in parts of a text. - Understand text that have to do with factual information in business and academic topics. - The student will be able to reach at least a B1 in the certification of the end of the course. |
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
| Collaborative learning | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
|
TEXT BOOKS: * Whitby, Norman., Business benchmark : pre-intermediate to intermediater, Cambridge : Cambridge University Press,, 2013, eng, * Grant, David, eautor., Business result : pre-intermediate : student's book with online practice, eng, * Powell, Mark., In company : pre-intermediate student's book with CD-ROM, Oxford : Macmillan,, 2009, eng, |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
|
(131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language ; (160102)Bachelor in Linguistics ; (160103)Bachelor in Language Interpretation and Translation ; (230101)Bachelor in English Language/Literature ; (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language ; (160103)Master Degree in Language Interpretation and Translation ; (230101)Master Degree in English Language/Literature ; (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language ; (160103)Doctoral Degree in Language Interpretation and Translation ; (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature CIP: 131401, 160102, 160103, 230101 Recommended Experience: At least 3 years experience in teaching English as a foreign language |
|||||