HI3026
Explorando la literatura Exploring Literature
CIP: 131401  Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua   CL-L-U-CA-UDC:  5-0-8-3-3.5       

Disciplina asociada:  

Idiomas

Escuela:  

Humanidades y Educación

Departamento Académico:   

Lenguas

Programas académicos:   

Requisitos:  

Examen EUC 75 o más o Examen institucional de Inglés 600 o más

Equivalencia:  

No tiene.

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

La importancia de este curso es que el alumno, primeramente continúe con su desarrollo en el inglés mediante la exposición a la literatura en inglés. Después que continúe con su desarrollo para convertirse en un agente de cambio en la sociedad. Mediante la exposición al mundo de las ideas a través de lecturas auténticas y videos en inglés, el alumno podrá adquirir las habilidades lingüísticas y pensamiento crítico, así como los valores y actitudes necesarias para participar en la comunidad internacional.

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

El objetivo general del curso Explorando la literatura es ofrecer el nivel C de inglés a alumnos de profesional del Tecnológico de Monterrey. El curso utiliza selecciones de lectura auténtica, en inglés, de todo el mundo como base para actividades de comprensión auditiva y producción oral, por ejemplo, discusiones en clase o trabajo en equipo, así como actividades de lectura y escritura. Al finalizar el curso, el alumno habrá desarrollado sus habilidades específicas de inglés y conocido la cultura.

Técnica didáctica sugerida:  

Aprendizaje colaborativo

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Daniel Halpern ... [et al.], Redes y alianzas en el mundo del libro, 1. ed., [Guadalajara, Mexico] : Universidad de Guadalajara ; México, D. F. : Cámara Nacional de la Industria Editorial Mexicana : Consejo Nacional para la Cultura y las Artes, 2008,  9786074500028

Perfil del Profesor:  

(131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Maestría en Lingüística ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Doctorado en Lingüística ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas
CIP: 131401, 160102, 230101

Experiencia recomendada:  

Experiencia recomendada: 3 años o más en el área. También se espera que el profesor tenga un dominio del idioma Avanzado o de C2 del MCER.

Idioma en que se imparte la materia:  


Inglés
CIP: 131401  Teaching English as a Second or Foreign Language/ESL Language Instructor.   CL-L-U-CA-UDC:  5-0-8-3-3.5       

Discipline:  

Languages

School:   

Humanities and Education

Academic Department:   

Languages

Programs:   

Prerequisites:  

Placement exam 75 o más or Institutional TOEFL exam 600 o más

Equivalences:  

None.

Course intention within the general study plan context:  

The importance of this course is for the student to, one, continue his/her specific development in English by way of exposure to literature in English, and two, to continue his/her personal development in becoming an agent of change in society. As the student is exposed to the world of ideas through authentic readings and videos in English, s/he will acquire the linguistic abilities and critical thinking skills, as well as the values and attitudes needed for participation in the international community.

Course objective:  

The general aim of the course is to offer a literature, or language-enrichment, course to undergraduate Tecnologico de Monterrey students at the Advanced English C level . The course uses authentic reading selections, in English, from around the world as a basis for listening and speaking activities (class discussions; group work) as well as reading and writing activities. By the end of the course, students will have developed in their specific English-language skills as well as in their cultural awareness.

Teaching and learning tecniques:  

Collaborative learning

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Daniel Halpern ... [et al.], Redes y alianzas en el mundo del libro, 1. ed., [Guadalajara, Mexico] : Universidad de Guadalajara ; México, D. F. : Cámara Nacional de la Industria Editorial Mexicana : Consejo Nacional para la Cultura y las Artes, 2008,  9786074500028

Academic credentials required to teach the course:  

(131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (160102)Master Degree in Linguistics and (230101)Master Degree in English Language/Literature and (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language and (160102)Doctoral Degree in Linguistics and (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature
CIP: 131401, 160102, 230101

Recommended Experience:  

Recommended Experience: 3 years or more in the field. It is also expected that the professor has an Advanced level of English of C2 of the CEFR.

Language of Instruction:  


English