|
|||||
Disciplina asociada:Idiomas |
|||||
Escuela:
Humanidades y Educación
|
|||||
Departamento Académico:
Lenguas
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:Examen EUC 75 o más o Examen institucional de Inglés 600 o más |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
La importancia de este curso es que el alumno, primeramente continúe con su desarrollo en el inglés mediante la exposición a la literatura en inglés. Después que continúe con su desarrollo para convertirse en un agente de cambio en la sociedad. Mediante la exposición al mundo de las ideas a través de lecturas auténticas y videos en inglés, el alumno podrá adquirir las habilidades lingüísticas y pensamiento crítico, así como los valores y actitudes necesarias para participar en la comunidad internacional. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
El objetivo general del curso Explorando la literatura es ofrecer el nivel C de inglés a alumnos de profesional del Tecnológico de Monterrey. El curso utiliza selecciones de lectura auténtica, en inglés, de todo el mundo como base para actividades de comprensión auditiva y producción oral, por ejemplo, discusiones en clase o trabajo en equipo, así como actividades de lectura y escritura. Al finalizar el curso, el alumno habrá desarrollado sus habilidades específicas de inglés y conocido la cultura. |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
Aprendizaje colaborativo | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Daniel Halpern ... [et al.], Redes y alianzas en el mundo del libro, 1. ed., [Guadalajara, Mexico] : Universidad de Guadalajara ; México, D. F. : Cámara Nacional de la Industria Editorial Mexicana : Consejo Nacional para la Cultura y las Artes, 2008, 9786074500028 |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Maestría en Lingüística ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Doctorado en Lingüística ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas CIP: 131401, 160102, 230101 Experiencia recomendada: Experiencia recomendada: 3 años o más en el área. También se espera que el profesor tenga un dominio del idioma Avanzado o de C2 del MCER. |
|||||
|
|||||
Discipline:Languages |
|||||
School:
Humanities and Education
|
|||||
Academic Department:
Languages
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:Placement exam 75 o más or Institutional TOEFL exam 600 o más |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
The importance of this course is for the student to, one, continue his/her specific development in English by way of exposure to literature in English, and two, to continue his/her personal development in becoming an agent of change in society. As the student is exposed to the world of ideas through authentic readings and videos in English, s/he will acquire the linguistic abilities and critical thinking skills, as well as the values and attitudes needed for participation in the international community. |
|||||
Course objective: |
|||||
The general aim of the course is to offer a literature, or language-enrichment, course to undergraduate Tecnologico de Monterrey students at the Advanced English C level . The course uses authentic reading selections, in English, from around the world as a basis for listening and speaking activities (class discussions; group work) as well as reading and writing activities. By the end of the course, students will have developed in their specific English-language skills as well as in their cultural awareness. |
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Collaborative learning | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Daniel Halpern ... [et al.], Redes y alianzas en el mundo del libro, 1. ed., [Guadalajara, Mexico] : Universidad de Guadalajara ; México, D. F. : Cámara Nacional de la Industria Editorial Mexicana : Consejo Nacional para la Cultura y las Artes, 2008, 9786074500028 |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (160102)Master Degree in Linguistics and (230101)Master Degree in English Language/Literature and (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language and (160102)Doctoral Degree in Linguistics and (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature CIP: 131401, 160102, 230101 Recommended Experience: Recommended Experience: 3 years or more in the field. It is also expected that the professor has an Advanced level of English of C2 of the CEFR. |
|||||