HI3027
Lecturas y videos Readings and Videos
CIP: 131401  Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua   CL-L-U-CA-UDC:  5-0-8-3-3.5       

Disciplina asociada:  

Idiomas

Escuela:  

Humanidades y Educación

Departamento Académico:   

Lenguas

Programas académicos:   

Requisitos:  

Examen EUC 68 - 74 o Examen institucional de Inglés 550 o más o Haber Aprobado H1005

Equivalencia:  

HI00811 ; HI3030 ; HI95821 ; PV1020

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

La intención de este curso es llevar a los alumnos a un desarrollo personal global para ser agentes de cambio en nuestra sociedad. Conforme los estudiantes sean expuestos a un mundo de ideas a través de lecturas, videos, películas y documentales en inglés de diferentes lugares del mundo, ellos mejorarán sus habilidades lingüísticas, y al resumir y realizar mapas mentales sus habilidades de pensamiento crítico serán afinadas. También desarrollarán actitudes y valores necesarios para participar en la comunidad internacional. Se enfrentarán a situaciones que requieran evaluación ética, tolerancia y comprensión.

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al final el curso el alumno será capaz de:

-         Escribir un ensayo o reporte en inglés que desarrolle apropiadamente un argumento y que resalte, soporte y subraye lo relevante de cualquiera de los temas discutidos en clase;

-         Expandir y soportar sus puntos de vista relacionados con diferencias culturales y temas éticos con razones y ejemplos relevantes;

-         Hacer su educación más global.

-         Comprender textos auténticos en inglés y el inglés hablado relacionando los temas con casos reales alrededor del mundo;

-         Hacer presentaciones orales con adecuados apoyos visuales;

-         Crear conciencia ética y cultural a través de materiales escritos y visuales;

-         Participar en discusiones respetando diferentes puntos de vista;

-         Aprender y aplicar los principios del trabajo colaborativo y aprender a discernir, respetar y diferenciar situaciones de la vida real en las diferentes culturas; respetar diferencias raciales, religiosas, regionales, políticas, etc.

 

Técnica didáctica sugerida:  

Aprendizaje colaborativo

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Barry Tomalin, Susan Stempleski, Alan Maley, Cultural Awareness (Resource Book for teachers), UOP Oxford, 2011, 

LIBROS DE CONSULTA:
* See, Lisa, Snow Flower and the Secret Fan, 2000, 

Perfil del Profesor:  

(131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Maestría en Lingüística ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (131401)Doctorado en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (160102)Doctorado en Lingüística ; (230101)Doctorado en Lengua y Literatura Inglesas
CIP: 131401, 160102, 230101

Experiencia recomendada:  

Perfil multicultural, interesado en la cultura, la lectura, el cine.

Idioma en que se imparte la materia:  


Inglés
CIP: 131401  Teaching English as a Second or Foreign Language/ESL Language Instructor.   CL-L-U-CA-UDC:  5-0-8-3-3.5       

Discipline:  

Languages

School:   

Humanities and Education

Academic Department:   

Languages

Programs:   

Prerequisites:  

Placement exam 68 - 74 or Institutional TOEFL exam 550 o más or H1005

Equivalences:  

HI00811 ; HI3030 ; HI95821 ; PV1020

Course intention within the general study plan context:  

The intention of this course is for students to continue their overall personal development in order to become an agent of change in society. By being exposed to different situations through readings and international films, they will confront situations that require ethical evaluation, tolerance and understanding. By summarizing and mind mapping, their critical thinking skills will be rounded. By having permanent contact with the English language, their linguistic abilities will be improved.

Course objective:  

At the end of this course, students will be able to write an essay or report on any of the topics discussed in class which develops an argument with appropriate highlighting of significant point and relevant supporting details, underlining relevant issues; they will be able to expand and support their points of view regarding cultural differences and ethical issues with reasons and relevant examples; they will be able to round off their global education. Students will be able to comprehend authentic texts and spoken English, relating the themes to real life around the world; to give effective oral presentations with well-prepared visual aids; to derive cultural and ethical awareness through written and visual material; to participate in discussions respecting different points of view; to learn and apply the principles of collaborative learning and to learn to discern, respect and differentiate real life situations within different cultures; to respect differences such as racial, religious, regional, political, etc.

Teaching and learning tecniques:  

Collaborative learning

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Barry Tomalin, Susan Stempleski, Alan Maley, Cultural Awareness (Resource Book for teachers), UOP Oxford, 2011, 

BOOKS FOR CONSULTATION:
* See, Lisa, Snow Flower and the Secret Fan, 2000, 

Academic credentials required to teach the course:  

(131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (160102)Master Degree in Linguistics and (230101)Master Degree in English Language/Literature and (131401)Doctoral Degree in Teaching English as a Second Language and (160102)Doctoral Degree in Linguistics and (230101)Doctoral Degree in English Language/Literature
CIP: 131401, 160102, 230101

Recommended Experience:  

Multicultural background. Interested in culture, reading and movies.

Language of Instruction:  


English