HM1001
Razonamiento cuantitativo Quantitative Reasoning
CIP: 270101  Matemáticas   CL-L-U-CA-UDC:  5-0-8-4-5.8       

Disciplina asociada:  

Matemáticas

Escuela:  

Por definir

Departamento Académico:   

Por definir

Programas académicos:   

Requisitos:  

(Haber Cursado HM0003)

Equivalencia:  

HM1000

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Razonamiento cuantitativo es un curso de nivel básico que tiene la intención de que el estudiante realice análisis de información empleando algunos métodos estadísticos y de probabilidades. Requiere de conocimientos básicos en el empleo de la geometría para la compresión de los conceptos matemáticos y las relaciones entre ellos.  Como resultado del aprendizaje el alumno podrá resolver diversas situaciones problemáticas, a través de la aplicación de diversos métodos matemáticos.

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al finalizar el curso el alumno será capaz de resolver diversos ejercicios vinculados a situaciones reales, haciendo uso de diversos métodos de razonamiento cuantitativo.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Ron Larson, Penn State University at Erie, Elementary Statistics: Picturing the World, Pearson, 2014, Ingles,  0132424339

Perfil del Profesor:  

(270101)Licenciatura en Matemáticas ; (131311)Maestría en Matemática Educativa/Enseñanza de las Matemáticas ; (131311)Doctorado en Matemática Educativa/Enseñanza de las Matemáticas
CIP: 270101, 131311

Experiencia recomendada:  

Al menos tres años de experiencia docente, en preparatoria o universidad, en el área de Matemáticas.

Idioma en que se imparte la materia:  


Inglés
CIP: 270101  Mathematics, General.   CL-L-U-CA-UDC:  5-0-8-4-5.8       

Discipline:  

Mathematics

School:   

Undefined

Academic Department:   

Undefined

Programs:   

Prerequisites:  

( HM0003)

Equivalences:  

HM1000

Course intention within the general study plan context:  

This is an introductory course with the purpose for the student to be competent in performing a data analysis using statistical methods and probability. Requires a basic knowledge of geometry and mathematic concepts.  As a result of this course, the student will be able to solve a number of diverse problems through the application of various mathematical methods.

Course objective:  

After completing  this course the  student will be able to solve problems related with real situations using different Advanced Quantitative Reasoning  methods.

 

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Ron Larson, Penn State University at Erie, Elementary Statistics: Picturing the World, Pearson, 2014, Ingles,  0132424339

Academic credentials required to teach the course:  

(270101)Bachelor in Mathematics and (131311)Master Degree in Educational Mathematics/ Mathematics Teaching and (131311)Doctoral Degree in Educational Mathematics/ Mathematics Teaching
CIP: 270101, 131311

Recommended Experience:  

Al least 3 years of teaching experience at High School or College level on Mathemathics

 

Language of Instruction:  


English