|
|||||
Disciplina asociada:Matemáticas |
|||||
Escuela:
Por definir
|
|||||
Departamento Académico:
Por definir
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:(Haber Cursado HM0003) |
|||||
Equivalencia:HM1000 |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Razonamiento cuantitativo es un curso de nivel básico que tiene la intención de que el estudiante realice análisis de información empleando algunos métodos estadísticos y de probabilidades. Requiere de conocimientos básicos en el empleo de la geometría para la compresión de los conceptos matemáticos y las relaciones entre ellos. Como resultado del aprendizaje el alumno podrá resolver diversas situaciones problemáticas, a través de la aplicación de diversos métodos matemáticos. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al finalizar el curso el alumno será capaz de resolver diversos ejercicios vinculados a situaciones reales, haciendo uso de diversos métodos de razonamiento cuantitativo. | |||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Ron Larson, Penn State University at Erie, Elementary Statistics: Picturing the World, Pearson, 2014, Ingles, 0132424339 |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(270101)Licenciatura en Matemáticas ; (131311)Maestría en Matemática Educativa/Enseñanza de las Matemáticas ; (131311)Doctorado en Matemática Educativa/Enseñanza de las Matemáticas CIP: 270101, 131311 Experiencia recomendada: Al menos tres años de experiencia docente, en preparatoria o universidad, en el área de Matemáticas. |
|||||
|
|||||
Discipline:Mathematics |
|||||
School:
Undefined
|
|||||
Academic Department:
Undefined
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:( HM0003) |
|||||
Equivalences:HM1000 |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
This is an introductory course with the purpose for the student to be competent in performing a data analysis using statistical methods and probability. Requires a basic knowledge of geometry and mathematic concepts. As a result of this course, the student will be able to solve a number of diverse problems through the application of various mathematical methods. |
|||||
Course objective: |
|||||
After completing this course the student will be able to solve problems related with real situations using different Advanced Quantitative Reasoning methods.
|
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Ron Larson, Penn State University at Erie, Elementary Statistics: Picturing the World, Pearson, 2014, Ingles, 0132424339 |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(270101)Bachelor in Mathematics and (131311)Master Degree in Educational Mathematics/ Mathematics Teaching and (131311)Doctoral Degree in Educational Mathematics/ Mathematics Teaching CIP: 270101, 131311 Recommended Experience: Al least 3 years of teaching experience at High School or College level on Mathemathics
|
|||||