Curso en el que se recomienda incorporar la reflexión sobre dilemas éticos. |
|||||
|
|||||
Disciplina asociada:Ingeniería en Producción Musical |
|||||
Escuela:
Humanidades y Educación
|
|||||
Departamento Académico:
Medios y Cultura Digital
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:(Haber Aprobado IM2006) |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Curso de nivel avanzado en formación musical orientado a que el alumno adquiera las herramientas necesarias para diseñar y realizar proyectos de composición y producción musical, así como de sonorización, musicalización para cine, video, videojuegos, web, dispositivos móviles y multimedia. Requiere conocimientos de teoría de la música, entrenamiento auditivo e instrumental, apreciación musical, formación humanística teoría del sonido y acústica, sistema MIDI. Como resultado de aprendizaje el alumno será capaz de desarrollar proyectos de sonorización y composición musical para aplicarlos a la producción musical y a los distintos medios. Además será capaz de desarrollar habilidades básicas de arreglo, a través de herramientas computacionales específicas (Pro Tools, Sibelius, etc.). |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al finalizar el taller, el alumno será capaz de diseñar creativamente y estructurar ideas y desarrollar proyectos de sonorización y composición musical para aplicarlos a la producción musical y a los distintos medios como el video, cine, videojuegos, publicidad, web, dispositivos móviles, etc. Además desarrollará habilidades de arreglo digital multipista, a través de herramientas computacionales específicas (Pro Tools, Sibelius, etc.). |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Hewitt, Michael., Composition for computer musicians, , Boston : Course Technology, c2009, , 1598638610, 9781598638615 |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(500901)Maestría en Música ; (500901)Doctorado en Música CIP: 500901 |
|||||
Course in which its recommended to incorporate the reflection on ethical dilemmas. |
|||||
|
|||||
Discipline:Music Production Engineering |
|||||
School:
Humanities and Education
|
|||||
Academic Department:
Digital Media and Culture
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:( IM2006) |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
The purpose of this advanced music-education course is for students to acquire the necessary tools to design and carry out composition and musical production projects as well as provide soundtrack and music for film, video, videogames, the web, mobile devices and multimedia. The course requires knowledge of music theory, auditory and instrumental training, music appreciation, humanistic education, sound and acoustics theory and the MIDI system. The learning outcome of this course is for students to develop soundtrack and musical composition projects for application in musical productions and other media. Students will also be able to develop basic abilities in musical arrangement using specific computer tools (Pro Tools, Sibelius, etc.). |
|||||
Course objective: |
|||||
Upon completion of this workshop, students will be able to design creatively and structure ideas, and develop soundtrack and musical composition projects to be applied to music production and diverse media, such as video, film, videogames, advertising, the Internet, mobile devices, etc. They will also have developed the skills needed for multitrack digital arrangement using specific software tools (Pro Tools, Sibelius, etc.). |
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Hewitt, Michael., Composition for computer musicians, , Boston : Course Technology, c2009, , 1598638610, 9781598638615 |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(500901)Master Degree in Music and (500901)Doctoral Degree in Music CIP: 500901 |
|||||