MC00847
Casos clínicos de pediatría I Pediatrics Clinical Cases I
Materia No Vigente
CIP: 600251  Pediatría   CL-L-U-CA:  0-5-5-1.9       

Disciplina asociada:  

Ciencias Clínicas

Escuela:  

Por definir

Departamento Académico:   

Por definir

Programas académicos:   

Requisitos:  

(Estar Cursando MC00817 o Haber Cursado MC00817)

Equivalencia:  

MC95847

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Aprender el razonamiento clínico mediante el proceso de aprendizaje basado en problemas (ABP), durante el estudio de un paciente pediátrico hospitalizado. Aprender a trabajar en equipo. Esta es una actividad práctica clínica.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Rudolph, Abraham M., Rudolph's Fundamentals of Pediatrics., Norwalk : Appleton and Lange.,  838582338
* Nelson textbook of pediatrics / editor, Richard E. Behrman ; associate editor, Robert M. Kliegman ; senior editors, Waldo E. Nelson, Victor C. Vaughan, III., 14th ed., Philadelphia : Saunders, c1992.,  721629768
* Principles and practice of pediatrics / editor-in-chief, Frank A. Oski ; editors, Catherine D. DeAngelis, Ralph D. Feigin, Joseph B. Warshaw, Pennsylvania : Philadelphia : Lippincott, c1990, c1990, eng,  0397507070
* Barrous.H, Tamblyh, Problem-based learning. An approach to medical education., Springer Publishing Co, 1980, 

Perfil del Profesor:  

(600251)Médico Cirujano con Especialidad en Pediatría
CIP: 600251

Experiencia recomendada:  

Certificado por el consejo mexicano de la especialidad.

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 600251  Pediatrics.   CL-L-U-CA:  0-5-5-1.9       

Discipline:  

Clinical Sciences

School:   

Undefined

Academic Department:   

Undefined

Programs:   

Prerequisites:  

( MC00817 Corequisite or MC00817)

Equivalences:  

MC95847

Course intention within the general study plan context:  

Course objective:  

Studies clinical reasoning through the learning process based on problems (ABP) during the study of a hospitalized pediatric patient. Teamwork is expected in this course. This is a practical clinical activity.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Rudolph, Abraham M., Rudolph's Fundamentals of Pediatrics., Norwalk : Appleton and Lange.,  838582338
* Nelson textbook of pediatrics / editor, Richard E. Behrman ; associate editor, Robert M. Kliegman ; senior editors, Waldo E. Nelson, Victor C. Vaughan, III., 14th ed., Philadelphia : Saunders, c1992.,  721629768
* Principles and practice of pediatrics / editor-in-chief, Frank A. Oski ; editors, Catherine D. DeAngelis, Ralph D. Feigin, Joseph B. Warshaw, Pennsylvania : Philadelphia : Lippincott, c1990, c1990, eng,  0397507070
* Barrous.H, Tamblyh, Problem-based learning. An approach to medical education., Springer Publishing Co, 1980, 

Academic credentials required to teach the course:  

(600251)Physician & Surgeon with Specialty in Pediatrics
CIP: 600251

Language of Instruction:  


Spanish