MT00894
Comunicación integral de mercados Promotion Seminar
CIP: 521401  Mercadotecnia   CL-L-U-CA:  3-0-8-3       

Disciplina asociada:  

Mercadotecnia

Escuela:  

Negocios

Departamento Académico:   

Mercadotecnia y Análisis

Programas académicos:   

Requisitos:  

(Haber Aprobado MT00881)

Equivalencia:  

MT95894

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al terminar el curso el estudiante diseñará programas coordinados de comunicación comercial entre las empresas y los mercados a los que sirven desde una visión de Comunicación Integral de Mercados. Para lograr este objetivo se integran contenidos aprendidos en cursos anteriores y se complementan con conocimientos sobre nuevas formas de promocionar productos y servicios.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Duncan, Tom (Thomas R.), IMC : using advertising and promotion to build brands, 1st ed., Boston : McGraw-Hill, 2002.,  025621476X (alk. paper)
* Fill, Chris, Marketing Communications: Frameworks, Theories and Applications, Prentice Hall Europe, 1995, eng, 

LIBROS DE CONSULTA:
* Rossiter, John R., Advertising and promotion management, Mcgraw Hill, 1987, Inglés, 
* Rossiter , John R., Advertising Communications and Promotion Management, 2, Irwin Mc Graw Hill, 1996, eng, 
* Maas, Jane, Better Brochures Catalogs and Mailing Pieces, St. Martin´s Press, eng, 
* Marconi, Joe, Brand Marketing, Ntc Business Book, 2000, 
* Stern, Louis W., Adel I. El-Ansary, Anne T. Coughlan e Ignacio Cruz Roche, Canales de Comercialización, Prentice Hall, 1998, esp, 
* Anderson, Alan H., David Kleiner, Effective Marketing Communications: A Skills and Activity Based Approach, 1995, eng, 
* Thorson, Esther, Jeri Moore, Integrated Communication, Sinergy of Persuasive Voices, 1995, eng, 
* Sirgy, Joseph M., Integrated Marketing Communications: A System Approach, Prentice Hall, 1998, eng, 
* Schwartz, Evan I., La Empresa en marcha en la World Wide Web. La producción, la distribución y el consumo de bienes, servicios e ideas en el nuevo medio, Deusto S.A. Bilbao, esp, 
* Rothschild, Michael L, Marketing Communications: From Fundamentals to Strategies, 1987, eng, 
* Burnett, John J., Promoción : conceptos y estrategias, McGraw-Hill, 1997, Español, 
* Stanley, Richard E., Promotion : advertising, publicity, personal selling, sales promotion, Ntc Business Book, 1997, Inglés, 
* Engel, James F., Promotional strategy : managing the marketing communications process., 8a ed., Publisher, 1994, Inglés, 
* Goldman, Jordan, Relaciones Públicas en la Mezcla de Mercadotecnia, Mc Graw Hill, 1991, esp, 
* Petersen, Christian, Alan Toop, Sales Promotion in Postmodern Marketing, 1994, eng, 
* White, Jon, Laura Mazur, Strategic Communications Management: Making Public Relations Work, Addison-Wesley Publishing Company, 1995, eng, 
* Caywood, Clarke L., The handbook Of Strategic Public Relations & Integrated Communications, Mc Graw Hill, 1997, eng, 
* Bayne, Kim M, The Internet Marketing Plan, A practical handbook for creating, implementing and assesing your online presence, John Wiley & Sons, eng, 

Perfil del Profesor:  

(521401)Maestría en Mercadotecnia ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia ; (520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios
CIP: 521401, 520201

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 521401  Marketing/Marketing Management, General.   CL-L-U-CA:  3-0-8-3       

Discipline:  

Marketing

School:   

Business

Academic Department:   

Marketing and Analysis

Programs:   

Prerequisites:  

( MT00881)

Equivalences:  

MT95894

Course intention within the general study plan context:  

Course objective:  

Review of the concepts of marketing philosophy and promotion. The promotion mix. Sales promotion. Personal sales from the promotional standpoint. Public relations and publicity.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Duncan, Tom (Thomas R.), IMC : using advertising and promotion to build brands, 1st ed., Boston : McGraw-Hill, 2002.,  025621476X (alk. paper)
* Fill, Chris, Marketing Communications: Frameworks, Theories and Applications, Prentice Hall Europe, 1995, eng, 

BOOKS FOR CONSULTATION:
* Rossiter, John R., Advertising and promotion management, Mcgraw Hill, 1987, Inglés, 
* Rossiter , John R., Advertising Communications and Promotion Management, 2, Irwin Mc Graw Hill, 1996, eng, 
* Maas, Jane, Better Brochures Catalogs and Mailing Pieces, St. Martin´s Press, eng, 
* Marconi, Joe, Brand Marketing, Ntc Business Book, 2000, 
* Stern, Louis W., Adel I. El-Ansary, Anne T. Coughlan e Ignacio Cruz Roche, Canales de Comercialización, Prentice Hall, 1998, esp, 
* Anderson, Alan H., David Kleiner, Effective Marketing Communications: A Skills and Activity Based Approach, 1995, eng, 
* Thorson, Esther, Jeri Moore, Integrated Communication, Sinergy of Persuasive Voices, 1995, eng, 
* Sirgy, Joseph M., Integrated Marketing Communications: A System Approach, Prentice Hall, 1998, eng, 
* Schwartz, Evan I., La Empresa en marcha en la World Wide Web. La producción, la distribución y el consumo de bienes, servicios e ideas en el nuevo medio, Deusto S.A. Bilbao, esp, 
* Rothschild, Michael L, Marketing Communications: From Fundamentals to Strategies, 1987, eng, 
* Burnett, John J., Promoción : conceptos y estrategias, McGraw-Hill, 1997, Español, 
* Stanley, Richard E., Promotion : advertising, publicity, personal selling, sales promotion, Ntc Business Book, 1997, Inglés, 
* Engel, James F., Promotional strategy : managing the marketing communications process., 8a ed., Publisher, 1994, Inglés, 
* Goldman, Jordan, Relaciones Públicas en la Mezcla de Mercadotecnia, Mc Graw Hill, 1991, esp, 
* Petersen, Christian, Alan Toop, Sales Promotion in Postmodern Marketing, 1994, eng, 
* White, Jon, Laura Mazur, Strategic Communications Management: Making Public Relations Work, Addison-Wesley Publishing Company, 1995, eng, 
* Caywood, Clarke L., The handbook Of Strategic Public Relations & Integrated Communications, Mc Graw Hill, 1997, eng, 
* Bayne, Kim M, The Internet Marketing Plan, A practical handbook for creating, implementing and assesing your online presence, John Wiley & Sons, eng, 

Academic credentials required to teach the course:  

(521401)Master Degree in Marketing and (521401)Doctoral Degree in Marketing and (520201)Master Degree in Business Administration/Management and (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management
CIP: 521401, 520201

Language of Instruction:  


Spanish