|
|||||
Disciplina asociada:Mercadotecnia |
|||||
Escuela:
Negocios
|
|||||
Departamento Académico:
Mercadotecnia y Análisis
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Competencias que se desarrollan: |
|||||
Requisitos:No tiene. |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al terminar la unidad de formación el alumno: - Identifica necesidades del mercado a través de la obtención y análisis de información secundaria. - Diseña un plan de mercadotecnia básico que incluye varios elementos del plan. |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Lamb Charles W, MKTG9, Student edition, eng, 1285860160 * Kotler, P., Keller, K. L., Ayala, L. E. P., Araujo, M. D. L. A., & González, J. C. , Dirección de marketing. , Pearson Educación de México., 2016, * Perrault, W., Cannon, J., & McCarthy, J. , Essentials of marketing., Pearson., 2019, |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(521401)Maestría en Mercadotecnia ; (520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (090903)Maestría en Publicidad ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios ; (090903)Doctorado en Publicidad CIP: 521401, 520201, 090903 |
|||||
|
|||||
Discipline:Marketing |
|||||
School:
Business
|
|||||
Academic Department:
Marketing and Analysis
|
|||||
Programs: |
|||||
Competitions:SNEG0405B ; SNEG0701A ; SNEG0703A ; SEG0201A ; |
|||||
Prerequisites:None. |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
Course objective: |
|||||
On completing the educational unit, students: - Apply representation techniques to generate digital graphic reports that will facilitate decision making, using computer tools and visual techniques. - Identify market needs by obtaining and analyzing secondary information. - Design a basic marketing plan that includes several components.
|
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Lamb Charles W, MKTG9, Student edition, eng, 1285860160 * Kotler, P., Keller, K. L., Ayala, L. E. P., Araujo, M. D. L. A., & González, J. C. , Dirección de marketing. , Pearson Educación de México., 2016, * Perrault, W., Cannon, J., & McCarthy, J. , Essentials of marketing., Pearson., 2019, |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(521401)Master Degree in Marketing ; (520201)Master Degree in Business Administration/Management ; (090903)Master Degree in Advertising ; (521401)Doctoral Degree in Marketing ; (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management ; (090903)Doctoral Degree in Advertising CIP: 521401, 520201, 090903 |
|||||