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Disciplina asociada:Mercadotecnia |
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Escuela:
Negocios
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Departamento Académico:
Mercadotecnia y Análisis
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Programas académicos: |
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Competencias que se desarrollan: |
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Competencias que se Evaluan: |
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Requisitos:Haber Cursado CD1004 y Estar Cursando MT1011 y Haber Cursado MT1001B y Haber Cursado EM1001B y Haber Cursado CF1001B |
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Equivalencia:PR1049 |
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Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
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Objetivo general de la Unidad de Formación: |
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Al terminar la unidad de formación el alumno: - Elabora escenarios predictivos para la toma de decisiones estratégicas con base en a aplicación de modelos estadísticos adecuados. - Aplica técnicas de representación para la elaboración de reportes gráficos digitales que faciliten la toma de decisiones, utilizando herramientas computacionales y técnicas visuales. - Distingue fuentes de financiamiento considerando su costo, riesgo e impacto en la estructura financiera de las organizaciones. - Identifica las necesidades del mercado mediante la obtención y análisis de información primaria y secundaria multiplataforma. - Desarrolla propuestas de valor que diferencian a la organización y ayudan a resolver las necesidades detectadas en el mercado. - Diseña un plan de mercadotecnia que le ayude a la organización a llevar al mercado la propuesta de valor y alcanzar los objetivos de la organización. |
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Técnica didáctica sugerida: |
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No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
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LIBROS DE TEXTO: * Dyer Jeff, The innovator's DNA : mastering the five skills of disruptive innovators, Boston, Mass. : Harvard Business Press, 2011, eng, 1422134814 (encuadernado) * Kaplan Saul, The business model innovation factory : how to stay relevant when the world is changing, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, Inc., 2012, spa, 9781118149560 * Kotler, P., & Armstrong, G. , Principles of marketing. , Pearson., 2018, |
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Perfil del Profesor: |
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(521401)Maestría en Mercadotecnia ; (520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (090903)Maestría en Publicidad ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios ; (090903)Doctorado en Publicidad CIP: 521401, 520201, 090903 |
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Discipline:Marketing |
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School:
Business
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Academic Department:
Marketing and Analysis
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Programs: |
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Competitions:SNEG0301C ; SNEG0404C ; SNEG0405C ; SNEG0604C ; SNEG0701C ; SNEG0702C ; SNEG0703C ; SEG0302A ; SEG0201A ; |
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Prerequisites:CD1004 and MT1011 Corequisite and MT1001B and EM1001B and CF1001B |
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Equivalences:PR1049 |
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Course intention within the general study plan context: |
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Course objective: |
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On completing the educational unit, students: - Develop proposals for new products and services, using emerging technologies. - Formulate predictive scenarios for strategic decision making, based on the application of the appropriate statistical models. - Apply representation techniques to generate digital graphic reports that will facilitate decision making, using computer tools and visual techniques. - Distinguish financing sources, considering their cost, risk and impact on organizations’ financial structure. - Identify market needs by obtaining and analyzing primary and secondary multiplatform information. - Develop value proposals that differentiate the organization and help to solve the needs detected in the market. - Design a marketing plan that will help the organization to take the value proposal to the market and achieve the organization’s objectives. |
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Teaching and learning tecniques: |
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Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
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TEXT BOOKS: * Dyer Jeff, The innovator's DNA : mastering the five skills of disruptive innovators, Boston, Mass. : Harvard Business Press, 2011, eng, 1422134814 (encuadernado) * Kaplan Saul, The business model innovation factory : how to stay relevant when the world is changing, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, Inc., 2012, spa, 9781118149560 * Kotler, P., & Armstrong, G. , Principles of marketing. , Pearson., 2018, |
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Academic credentials required to teach the course: |
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(521401)Master Degree in Marketing ; (520201)Master Degree in Business Administration/Management ; (090903)Master Degree in Advertising ; (521401)Doctoral Degree in Marketing ; (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management ; (090903)Doctoral Degree in Advertising CIP: 521401, 520201, 090903 |
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