MT1002B
Construcción de soluciones para el mercado Market Solutions
CIP: 521401  Mercadotecnia   CL-L-A-U-CA-ID-AS-AI-CT-HT-S-UDC:  9-0-3-8-3-45-15-84-24-144-5-3       

Disciplina asociada:  

Mercadotecnia

Escuela:  

Negocios

Departamento Académico:   

Mercadotecnia y Análisis

Programas académicos:   

Competencias que se desarrollan:   

Competencias que se Evaluan:   

Requisitos:  

Haber Cursado CD1004 y Estar Cursando MT1011 y Haber Cursado MT1001B y Haber Cursado EM1001B y Haber Cursado CF1001B

Equivalencia:  

PR1049

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

.

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al terminar la unidad de formación el alumno:

- Desarrolla propuestas de nuevos productos y servicios utilizando tecnologías emergentes.

- Elabora escenarios predictivos para la toma de decisiones estratégicas con base en a aplicación de modelos estadísticos adecuados.

- Aplica técnicas de representación para la elaboración de reportes gráficos digitales que faciliten la toma de decisiones, utilizando herramientas computacionales y técnicas visuales.

- Distingue fuentes de financiamiento considerando su costo, riesgo e impacto en la estructura financiera de las organizaciones.

- Identifica las necesidades del mercado mediante la obtención y análisis de información primaria y secundaria multiplataforma.

- Desarrolla propuestas de valor que diferencian a la organización y ayudan a resolver las necesidades detectadas en el mercado.

- Diseña un plan de mercadotecnia que le ayude a la organización a llevar al mercado la propuesta de valor y alcanzar los objetivos de la organización.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Dyer Jeff, The innovator's DNA : mastering the five skills of disruptive innovators, Boston, Mass. : Harvard Business Press, 2011, eng, 1422134814 (encuadernado)
* Kaplan Saul, The business model innovation factory : how to stay relevant when the world is changing, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, Inc., 2012, spa, 9781118149560
* Kotler, P., & Armstrong, G. , Principles of marketing. , Pearson., 2018, 

Perfil del Profesor:  

(521401)Maestría en Mercadotecnia ; (520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (090903)Maestría en Publicidad ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios ; (090903)Doctorado en Publicidad
CIP: 521401, 520201, 090903

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 521401  Marketing/Marketing Management, General.   CL-L-A-U-CA-ID-AS-AI-CT-HT-S-UDC:  9-0-3-8-3-45-15-84-24-144-5-3       

Discipline:  

Marketing

School:   

Business

Academic Department:   

Marketing and Analysis

Programs:   

Competitions:   

SNEG0301C ; SNEG0404C ; SNEG0405C ; SNEG0604C ; SNEG0701C ; SNEG0702C ; SNEG0703C ; SEG0302A ; SEG0201A ;

Prerequisites:  

CD1004 and MT1011 Corequisite and MT1001B and EM1001B and CF1001B

Equivalences:  

PR1049

Course intention within the general study plan context:  

Course objective:  

On completing the educational unit, students:

- Develop proposals for new products and services, using emerging technologies.

- Formulate predictive scenarios for strategic decision making, based on the application of the appropriate statistical models.

- Apply representation techniques to generate digital graphic reports that will facilitate decision making, using computer tools and visual techniques.

- Distinguish financing sources, considering their cost, risk and impact on organizations’ financial structure.

- Identify market needs by obtaining and analyzing primary and secondary multiplatform information.

- Develop value proposals that differentiate the organization and help to solve the needs detected in the market.

- Design a marketing plan that will help the organization to take the value proposal to the market and achieve the organization’s objectives.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Dyer Jeff, The innovator's DNA : mastering the five skills of disruptive innovators, Boston, Mass. : Harvard Business Press, 2011, eng, 1422134814 (encuadernado)
* Kaplan Saul, The business model innovation factory : how to stay relevant when the world is changing, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, Inc., 2012, spa, 9781118149560
* Kotler, P., & Armstrong, G. , Principles of marketing. , Pearson., 2018, 

Academic credentials required to teach the course:  

(521401)Master Degree in Marketing ; (520201)Master Degree in Business Administration/Management ; (090903)Master Degree in Advertising ; (521401)Doctoral Degree in Marketing ; (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management ; (090903)Doctoral Degree in Advertising
CIP: 521401, 520201, 090903

Language of Instruction:  


Spanish