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Disciplina asociada:Mercadotecnia |
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Escuela:
Negocios
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Departamento Académico:
Mercadotecnia y Análisis
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Programas académicos: |
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Competencias que se desarrollan: |
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Requisitos:Haber Cursado EM1001B y Haber Cursado MT1001B |
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Equivalencia:PR1043 |
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Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
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Objetivo general de la Unidad de Formación: |
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Al terminar la unidad de formación el alumno: - Realiza un análisis del ambiente de mercadotecnia de la organización y elabora un análisis FODA relacionando el primero con el segundo.- - Diseña un plan de mercadotecnia con la mayoría de los elementos necesarios para entregar una propuesta de valor al mercado y cumplir los objetivos de la organización. |
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Técnica didáctica sugerida: |
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No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
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LIBROS DE TEXTO: * Kotler, P., & Armstrong, G. , Principles of marketing, Pearson., 2018, * Kotler, P., Keller, K. L., Ayala, L. E. P., Araujo, M. D. L. A., & González, J. C. , Dirección de marketing, México. : Pearson Educación de México., 2016, * Lamb, C. W., Hair, J. F., & McDaniel, C., MKTG 9, Cengage Learning., 2015, |
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Perfil del Profesor: |
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(521401)Maestría en Mercadotecnia ; (520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (090903)Maestría en Publicidad ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios ; (090903)Doctorado en Publicidad CIP: 521401, 520201, 090903 |
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Discipline:Marketing |
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School:
Business
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Academic Department:
Marketing and Analysis
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Programs: |
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Competitions:SNEG0701B ; SNEG0702B ; SNEG0703B ; SEG0503B ; |
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Prerequisites:EM1001B and MT1001B |
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Equivalences:PR1043 |
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Course intention within the general study plan context: |
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Course objective: |
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On completing the educational unit, students: - Identify market needs by obtaining and analyzing secondary information and qualitative techniques. - Analyze the organization’s marketing environment and perform a SWOT analysis relating the former with the latter. -Design a marketing plan with the majority of the elements required to deliver a market proposal to the market and fulfill the organization’s objectives. |
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Teaching and learning tecniques: |
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Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
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TEXT BOOKS: * Kotler, P., & Armstrong, G. , Principles of marketing, Pearson., 2018, * Kotler, P., Keller, K. L., Ayala, L. E. P., Araujo, M. D. L. A., & González, J. C. , Dirección de marketing, México. : Pearson Educación de México., 2016, * Lamb, C. W., Hair, J. F., & McDaniel, C., MKTG 9, Cengage Learning., 2015, |
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Academic credentials required to teach the course: |
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(521401)Master Degree in Marketing ; (520201)Master Degree in Business Administration/Management ; (090903)Master Degree in Advertising ; (521401)Doctoral Degree in Marketing ; (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management ; (090903)Doctoral Degree in Advertising CIP: 521401, 520201, 090903 |
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