MT1011
Estrategias de mercado y diferenciación Market Strategies and Differentiation
CIP: 521401  Mercadotecnia   CL-L-A-U-CA-ID-AS-AI-CT-HT-S-UDC:  3-0-1-2.7-1-15-5-28-8-48-5-1       

Disciplina asociada:  

Mercadotecnia

Escuela:  

Negocios

Departamento Académico:   

Mercadotecnia y Análisis

Programas académicos:   

Competencias que se desarrollan:   

Requisitos:  

Haber Cursado EM1001B y Haber Cursado MT1001B

Equivalencia:  

PR1043

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al terminar la unidad de formación el alumno:

- Identifica necesidades del mercado a través de la obtención y análisis de información secundaria y técnicas cualitativas.

- Realiza un análisis del ambiente de mercadotecnia de la organización y elabora  un análisis FODA relacionando el primero con el segundo.-

- Diseña un plan de mercadotecnia con la mayoría de los elementos necesarios para entregar una propuesta de valor al mercado y cumplir los objetivos de la organización.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Kotler, P., & Armstrong, G. , Principles of marketing, Pearson., 2018, 
* Kotler, P., Keller, K. L., Ayala, L. E. P., Araujo, M. D. L. A., & González, J. C. , Dirección de marketing, México. : Pearson Educación de México., 2016, 
* Lamb, C. W., Hair, J. F., & McDaniel, C., MKTG 9, Cengage Learning., 2015, 

Perfil del Profesor:  

(521401)Maestría en Mercadotecnia ; (520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (090903)Maestría en Publicidad ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios ; (090903)Doctorado en Publicidad
CIP: 521401, 520201, 090903

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 521401  Marketing/Marketing Management, General.   CL-L-A-U-CA-ID-AS-AI-CT-HT-S-UDC:  3-0-1-2.7-1-15-5-28-8-48-5-1       

Discipline:  

Marketing

School:   

Business

Academic Department:   

Marketing and Analysis

Programs:   

Competitions:   

SNEG0701B ; SNEG0702B ; SNEG0703B ; SEG0503B ;

Prerequisites:  

EM1001B and MT1001B

Equivalences:  

PR1043

Course intention within the general study plan context:  

Course objective:  

On completing the educational unit, students:

- Identify market needs by obtaining and analyzing secondary information and qualitative techniques.

- Analyze the organization’s marketing environment and perform a SWOT analysis relating the former with the latter.

-Design a marketing plan with the majority of the elements required to deliver a market proposal to the market and fulfill the organization’s objectives.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Kotler, P., & Armstrong, G. , Principles of marketing, Pearson., 2018, 
* Kotler, P., Keller, K. L., Ayala, L. E. P., Araujo, M. D. L. A., & González, J. C. , Dirección de marketing, México. : Pearson Educación de México., 2016, 
* Lamb, C. W., Hair, J. F., & McDaniel, C., MKTG 9, Cengage Learning., 2015, 

Academic credentials required to teach the course:  

(521401)Master Degree in Marketing ; (520201)Master Degree in Business Administration/Management ; (090903)Master Degree in Advertising ; (521401)Doctoral Degree in Marketing ; (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management ; (090903)Doctoral Degree in Advertising
CIP: 521401, 520201, 090903

Language of Instruction:  


Spanish