|
|||||
Disciplina asociada:Mercadotecnia |
|||||
Escuela:
Negocios
|
|||||
Departamento Académico:
Mercadotecnia y Análisis
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:(Haber Aprobado CD1000 y Haber Aprobado MT2007 o Haber Aprobado CD1003 y Haber Aprobado MT2007) |
|||||
Equivalencia:MT00855 |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Es un curso intermedio del área de investigación de mercados. Como producto de aprendizaje de este curso se espera que los estudiantes manejen las herramientas para diseñar e implementar una investigación de mercados cuantitativa. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al finalizar el curso el alumno será capaz de: - Diseñar una investigación de mercados cuantitativa que incluya: planteamiento de los objetivos de información, selección del método de muestreo y del tamaño de muestra adecuados; - Diseñar el cuestionario o instrumento de medición en base a los diferentes tipos de escalas que existen, - Analizar los datos en forma univariada y bivariada utilizando el paquete estadístico SPSS, - Elaborar un reporte de resultados. |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
Aprendizaje orientado a proyectos | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Burns & Bush, Marketing Research, Cuarta Edición, Prentice Hall, 2012, Inglés, * Cooper & Schindler, Marketing Research, Primera, McGraw Hill, 2006, Inglés, |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(521401)Maestría en Mercadotecnia ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia ; (520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios CIP: 521401, 520201 |
|||||
|
|||||
Discipline:Marketing |
|||||
School:
Business
|
|||||
Academic Department:
Marketing and Analysis
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:( CD1000 and MT2007 or CD1003 and MT2007) |
|||||
Equivalences:MT00855 |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
This is an intermediate course in the field of marketing research. As the learning outcome, students are expected to handle the analytical and technical tools to design and implement a quantitative market investigation. |
|||||
Course objective: |
|||||
Upon completion of this course, students will design a quantitative market research project that includes setting out the objective of the study; selecting the sampling method and a sufficient sample size; designing the questionnaire or measuring tool based on the different types of scales that exist; and subsequently analyzing the data in univariate and bivariate form using the statistics package SPSS to produce a report of the results. | |||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Learning-oriented projects | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Burns & Bush, Marketing Research, Cuarta Edición, Prentice Hall, 2012, Inglés, * Cooper & Schindler, Marketing Research, Primera, McGraw Hill, 2006, Inglés, |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(521401)Master Degree in Marketing and (521401)Doctoral Degree in Marketing and (520201)Master Degree in Business Administration/Management and (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management CIP: 521401, 520201 |
|||||