Curso que incorpora la innovación, la creatividad y el emprendimiento. Curso en el que se recomienda incorporar la reflexión sobre dilemas éticos. Curso en el que se recomienda incorporar las dimensiones del desarrollo sostenible. |
|||||
|
|||||
Disciplina asociada:Mercadotecnia |
|||||
Escuela:
Negocios
|
|||||
Departamento Académico:
Mercadotecnia y Análisis
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:No tiene. |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Es un curso de nivel avanzado en el área de la comunicación de mercados que tiene la intención de que el alumno conozca y aplique los conocimientos fundamentales sobre la dinámica de las plataformas digitales de comunicación y su aplicación en los contactos persuasivos planeados por una marca para sus mercados. Requiere de conocimientos básicos de mercadotecnia, comportamiento del consumidor y de publicidad. Como resultado del aprendizaje, el estudiante será capaz de emplear efectivamente las tecnologías digitales de comunicación al servicio de una organización. Se fomentarán habilidades de persuasión aplicadas a los negocios mediante el uso de la tecnología de vanguardia. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al finalizar el curso el alumno será capaz de: - Planificar y diseñar una campaña de comunicación de mercadotecnia empleando las plataformas digitales más adecuadas a las necesidades de comunicación de una marca y al perfil de sus consumidores y clientes meta. Para lograr esto el alumno entenderá el consumo de las nuevas tecnologías de comunicación por parte de los consumidores con el fin de elegir los canales más pertinentes en la campaña. |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Ryan, D. & Jones, C., Understanding Digital Marketing, 2, Kogan Page, 2012, |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(521401)Maestría en Mercadotecnia ; (520208)Maestría en Comercio Electrónico ; (090101)Maestría en Comunicación ; (090903)Maestría en Publicidad ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia ; (520208)Doctorado en Comercio Electrónico ; (090101)Doctorado en Comunicación ; (090903)Doctorado en Publicidad CIP: 521401, 520208, 090101, 090903 |
|||||
Course that incorporates the innovation, the creativity and the enterpreneurship. Course in which its recommended to incorporate the reflection on ethical dilemmas. Course in which its recommended to incorporate the dimensions of the sustainable development. |
|||||
|
|||||
Discipline:Marketing |
|||||
School:
Business
|
|||||
Academic Department:
Marketing and Analysis
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:None. |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
This is an advanced course in the field of marketing communications intended for students to understand and apply fundamental knowledge of the dynamics of digital communication platforms and its application to persuasive contact planned by a brand for its markets. The course requires basic knowledge of marketing, consumer behavior and advertising. As a learning outcome, the student will be able to effectively use digital communication technologies to serve an organization. Persuasion skills applied to businesses through the use of avant-garde technology will be developed. |
|||||
Course objective: |
|||||
After completing the course the student will be able to plan and design a marketing communication campaign using the digital platforms most suited to the communication needs of a brand and the profile of the target clients and consumers. To achieve this, the student will understand consumer use of new communications technologies in order to choose the most suitable channels for the campaign. | |||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Ryan, D. & Jones, C., Understanding Digital Marketing, 2, Kogan Page, 2012, |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(521401)Master Degree in Marketing and (520208)Master Degree in Electronic Commerce and (090101)Master Degree in Communication and (090903)Master Degree in Advertising and (521401)Doctoral Degree in Marketing and (520208)Doctoral Degree in Electronic Commerce and (090101)Doctoral Degree in Communication and (090903)Doctoral Degree in Advertising CIP: 521401, 520208, 090101, 090903 |
|||||