MT99873
Mercadotecnia internacional International Marketing
Materia No Vigente
CIP: 521401  Mercadotecnia   CL-L-U-CA:  3-0-8-3       

Disciplina asociada:  

Mercadotecnia

Escuela:  

Por definir

Departamento Académico:   

Por definir

Programas académicos:   

Requisitos:  

No tiene.

Equivalencia:  

MT00873 ; MT95873 ; NI00872

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Entrenar al alumno en el desarrollo de estrategias de comercialización internacional desde el punto de vista de la empresa exportadora. El curso se basa en el sistema de casos que contemplan la adaptación y desarrollo de productos para mercados internacionales; la formación del precio de exportación; estrategias de entrada a mercados y selección de canales de distribución, y la promoción de bienes y servicios internacionales. Segmentación de mercados internacionales. Desarrollo y adaptación de productos y servicios para los mercados internacionales. Estrategias de precios para los mercados internacionales. Estrategias de entrada y distribución para los mercados internacionales. Desarrollo de programas promocionales para los mercados internacionales.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE CONSULTA:
* W. Keegan, Global Marketing Management, eng, 
* Onkuisit & Shaw, International Marketing, eng, 

Perfil del Profesor:  

(521401)Maestría en Mercadotecnia ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia ; (520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (521101)Maestría en Comercio/Negocios Internacionales ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios
CIP: 521401, 520201, 521101

Experiencia recomendada:  

Vivencial y multicultural en el ámbito internacional.

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 521401  Marketing/Marketing Management, General.   CL-L-U-CA:  3-0-8-3       

Discipline:  

Marketing

School:   

Undefined

Academic Department:   

Undefined

Programs:   

Prerequisites:  

None.

Equivalences:  

MT00873 ; MT95873 ; NI00872

Course intention within the general study plan context:  

Course objective:  

Train the student in the development of international commerce strategies from the exporting business point of view. The course is based on the case systems that contemplate product adaptation and development for international markets; the formations of exporting prices; market entry strategies and distribution channels selections, and the promoting of international goods and services. International market segmentation. Products and services development and adaptation for international markets. Price strategies for international markets. Entry and distribution strategies for international markets. Development of promotional programs for international markets.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

BOOKS FOR CONSULTATION:
* W. Keegan, Global Marketing Management, eng, 
* Onkuisit & Shaw, International Marketing, eng, 

Academic credentials required to teach the course:  

(521401)Master Degree in Marketing and (521401)Doctoral Degree in Marketing and (520201)Master Degree in Business Administration/Management and (521101)Master Degree in International Business/Trade/Commerce and (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management
CIP: 521401, 520201, 521101

Language of Instruction:  


Spanish