NI00871
Negociaciones internacionales International Negotiations
CIP: 521101  Comercio/Negocios Internacionales   CL-L-U-CA:  3-0-8-3       

Disciplina asociada:  

Negocios internacionales

Escuela:  

Por definir

Departamento Académico:   

Por definir

Programas académicos:   

Requisitos:  

(Haber Aprobado NI00851)

Equivalencia:  

NI95871 ; OR00871 ; NI2001

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Desarrollar la habilidad negociadora con una perspectiva internacional mediante la resolución de casos tomando como base el estudio de la comunicación intercultural y el manejo de técnicas de negociación eficaz. La filosofía de ganar-ganar. Negociación integrativa. Negociación distributiva. Estudio de relaciones de poder y relevancia del negocio. El proceso de negociación. El debate como herramienta de desarrollo de pensamiento crítico.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* MCGRAW-HILL INC, INTERNATIONAL BUSINESS: A STRATEGIC MANAGEMENT APPROACH, 1995, eng, 
* Avila Marcué F., INTERNATIONAL MANAGEMENT BEHAVIOR, 2, Kent Publishing C, 1995, eng, 
* MANAGING CULTURAL DIFFERENCES, eng, 
* Lewicki, Roy J, Negotiation : Readings, Exercises, And Cases, 2nd ed, 
* NEGOTITION: READINGS, EXERCISES AND CASES, 2, 1993, eng, 

LIBROS DE CONSULTA:
* Gesteland, Richard R., Cross-Cultural Business Behavior, Copenhagen Business School Press, 1999, 
* Hayt, William Hart,JR., GEROLD W. NEUDECK., Electronic circuit analysis and design, 2a ed., Wiley & Sons, 1995, Inglés, 
* Avila Marcue, Felipe., Estrategias de promoción en comercio exterior, 3a., ed., Editorial Trillas, UDEM,, 1997, Español, 
* Hodgetts, Richard M., International Management: Culture, Strategy and Behavior, 4a. Ed., Irwin/McGraw-Hill, 2000, 
* Schneider, Susan, Managing across cultures, 
* Unt, Iwar, Negotiations without a loser, Copenhagen Business School Press, 1999, 
* Avila Marcue, Felipe., Tácticas para la negociación internacional : las diferencias culturales, 1a. Ed., Trillas, 1998, Español, 

Perfil del Profesor:  

(521101)Maestría en Comercio/Negocios Internacionales ; (520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (451001)Maestría en Ciencias Políticas ; (521401)Maestría en Mercadotecnia ; (450901)Maestría en Relaciones Internacionales ; (521101)Doctorado en Comercio/Negocios Internacionales ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios ; (451001)Doctorado en Ciencias Políticas ; (521401)Doctorado en Mercadotecnia ; (450901)Doctorado en Relaciones Internacionales
CIP: 521101, 520201, 451001, 521401, 450901

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 521101  International Business/Trade/Commerce.   CL-L-U-CA:  3-0-8-3       

Discipline:  

International Business

School:   

Undefined

Academic Department:   

Undefined

Programs:   

Prerequisites:  

( NI00851)

Equivalences:  

NI95871 ; OR00871 ; NI2001

Course intention within the general study plan context:  

Course objective:  

Development of the negotiation capability from an international perspective through case resolution based on intercultural communication and management of efficient negotiation techniques. The win-win philosophy. Integrative negotiation. Distributive negotiation. Study of power relationships and business relevance. The negotiation process. Debates as development tools for critical thinking.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* MCGRAW-HILL INC, INTERNATIONAL BUSINESS: A STRATEGIC MANAGEMENT APPROACH, 1995, eng, 
* Avila Marcué F., INTERNATIONAL MANAGEMENT BEHAVIOR, 2, Kent Publishing C, 1995, eng, 
* MANAGING CULTURAL DIFFERENCES, eng, 
* Lewicki, Roy J, Negotiation : Readings, Exercises, And Cases, 2nd ed, 
* NEGOTITION: READINGS, EXERCISES AND CASES, 2, 1993, eng, 

BOOKS FOR CONSULTATION:
* Gesteland, Richard R., Cross-Cultural Business Behavior, Copenhagen Business School Press, 1999, 
* Hayt, William Hart,JR., GEROLD W. NEUDECK., Electronic circuit analysis and design, 2a ed., Wiley & Sons, 1995, Inglés, 
* Avila Marcue, Felipe., Estrategias de promoción en comercio exterior, 3a., ed., Editorial Trillas, UDEM,, 1997, Español, 
* Hodgetts, Richard M., International Management: Culture, Strategy and Behavior, 4a. Ed., Irwin/McGraw-Hill, 2000, 
* Schneider, Susan, Managing across cultures, 
* Unt, Iwar, Negotiations without a loser, Copenhagen Business School Press, 1999, 
* Avila Marcue, Felipe., Tácticas para la negociación internacional : las diferencias culturales, 1a. Ed., Trillas, 1998, Español, 

Academic credentials required to teach the course:  

(521101)Master Degree in International Business/Trade/Commerce and (520201)Master Degree in Business Administration/Management and (451001)Master Degree in Political Relations and (521401)Master Degree in Marketing and (450901)Master Degree in International Relations and (521101)Doctoral Degree in International Business/Trade/Commerce and (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management and (451001)Doctoral Degree in Political Relations and (521401)Doctoral Degree in Marketing and (450901)Doctoral Degree in International Relations
CIP: 521101, 520201, 451001, 521401, 450901

Language of Instruction:  


Spanish