NI1004
Competitividad internacional y oportunidades de crecimiento International Competitiveness and Business Opportunities
CIP: 521101  Comercio/Negocios Internacionales   CL-L-A-U-CA-ID-AS-AI-CT-HT-S-UDC:  3-0-1-2.7-1-15-5-28-8-48-5-1       

Disciplina asociada:  

Negocios internacionales

Escuela:  

Negocios

Departamento Académico:   

Negocios Internacionales y Logística

Programas académicos:   

Competencias que se desarrollan:   

Requisitos:  

Haber Cursado NI1001B y Haber Cursado RH1001B

Equivalencia:  

PR1045

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al terminar la unidad de formación el alumno:

- Analiza el impacto de las variables económicas, políticas, sociales, tecnológicas, legales y ambientales en un contexto de economía global y situación geopolítica, tanto en el ámbito nacional como global. Tiene claridad de cuáles son las fuentes de ventajas competitivas de la organización. 

- Diagnostica la posición de una organización con operaciones nacionales y globales en las distintas industrias donde está presente, identificando oportunidades de crecimiento para la organización.

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Kim W.C., & Mauborne, R.A. , Bue Ocean Strategy, MA: Harvard Business Review Press. : Harvard Business Review Press., 2014, 
* Porter, M. E. ,  On competition. ,  ,  Boston :  MA: Harvard Business Publishing.,  2008, 
* Aaker, D. A. , Strategic Market Management. ,  NJ : John Wiley & Sons, Inc., 2008. , 

Perfil del Profesor:  

(521101)Maestría en Comercio/Negocios Internacionales ; (520201)Maestría en Administración/Dirección de Negocios ; (450605)Maestría en Economía Internacional ; (521101)Doctorado en Comercio/Negocios Internacionales ; (520201)Doctorado en Administración/Dirección de Negocios ; (450605)Doctorado en Economía Internacional
CIP: 521101, 520201, 450605

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 521101  International Business/Trade/Commerce.   CL-L-A-U-CA-ID-AS-AI-CT-HT-S-UDC:  3-0-1-2.7-1-15-5-28-8-48-5-1       

Discipline:  

International Business

School:   

Business

Academic Department:   

International Business and Logistics

Programs:   

Competitions:   

SNEG0502C ; SNEG0501C ; SEG0503B ;

Prerequisites:  

NI1001B and RH1001B

Equivalences:  

PR1045

Course intention within the general study plan context:  

Course objective:  

On completing the educational unit, students:

- Analyze the impact of economic, political, social, technological, legal and environmental variables, in the context of a global economy and geopolitical situation, in both national and global settings. They have clear insight into the organization’s sources of competitive advantages.

- Diagnose the position of an organization with national and global operations in the diverse industries in which it is present, identifying growth opportunities for the organization.

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Kim W.C., & Mauborne, R.A. , Bue Ocean Strategy, MA: Harvard Business Review Press. : Harvard Business Review Press., 2014, 
* Porter, M. E. ,  On competition. ,  ,  Boston :  MA: Harvard Business Publishing.,  2008, 
* Aaker, D. A. , Strategic Market Management. ,  NJ : John Wiley & Sons, Inc., 2008. , 

Academic credentials required to teach the course:  

(521101)Master Degree in International Business/Trade/Commerce ; (520201)Master Degree in Business Administration/Management ; (450605)Master Degree in International Economy ; (521101)Doctoral Degree in International Business/Trade/Commerce ; (520201)Doctoral Degree in Business Administration/Management ; (450605)Doctoral Degree in International Economy
CIP: 521101, 520201, 450605

Language of Instruction:  


Spanish