|
|||||
Disciplina asociada:Ciencia Política |
|||||
Escuela:
Ciencias Sociales y Gobierno
|
|||||
Departamento Académico:
Ciencia Política y Relaciones Internacionales
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Competencias que se desarrollan: |
|||||
Requisitos:No tiene. |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Es un curso de nivel básico, que tiene la intención de que el estudiante se familiarice con los conceptos formales de cambio tecnológico y pueda relacionarlos con la transformación social. Como resultado del aprendizaje el alumno desarrollará una reseña crítica de la literatura contemporánea sobre cambio tecnológico y cambio social. Además, desarrollará un ensayo crítico que explore la relación entre la tecnología y la sociedad, así como las implicaciones de futuras tecnologías de automatización, de extensión de la vida y de seguridad informática. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al finalizar el curso el alumno será capaz de: - Abordar problemáticas simuladas de su profesión, considerando la conexión de las diferentes variables y aspectos que le permiten comprender y asociar las condicionantes que definen la situación o problema. - Fundamentar juicios propios ante una situación o problema, mediante un proceso de razonamiento lógico. - Expresar por escrito ideas, argumentos y emociones, con corrección lingüística, considerando los elementos contextuales; tanto en lengua materna como en alguna lengua adicional. - Conocer las reglas de escritura y metodologías para la comprensión y elaboración de textos. |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
Aprendizaje colaborativo | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Harari, Yuval N., eautor., Sapiens : a brief history of humankind, eng, LIBROS DE CONSULTA: * Acemoglu, Daron., Why nations fail : the origins of power, prosperity and poverty, New York : Crown Publishers,, 2012, eng, * Arthur, W. Brian., The nature of technology h[recurso electrónico] : what it is and how it evolves, [Estados Unidos] : Amazon,, 2009, eng, |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(451001)Maestría en Ciencias Políticas ; (450601)Maestría en Economía ; (450101)Maestría en Ciencias Sociales ; (459999)Maestría en Prospectiva ; (450901)Maestría en Relaciones Internacionales ; (451101)Maestría en Sociología ; (030104)Maestría en Ciencias Ambientales ; (220101)Maestría en Derecho ; (440401)Maestría en Administración Pública ; (440501)Maestría en Análisis de Política Pública ; (451001)Doctorado en Ciencias Políticas ; (450601)Doctorado en Economía ; (450101)Doctorado en Ciencias Sociales ; (459999)Doctorado en Prospectiva ; (450901)Doctorado en Relaciones Internacionales ; (451101)Doctorado en Sociología ; (030104)Doctorado en Ciencias Ambientales ; (220101)Doctorado en Derecho ; (440401)Doctorado en Administración Pública ; (440501)Doctorado en Análisis de Política Pública CIP: 451001, 450601, 450101, 459999, 450901, 451101, 030104, 220101, 440401, 440501 |
|||||
|
|||||
Discipline:Political Science |
|||||
School:
Social Sciences and Government
|
|||||
Academic Department:
Political Science and International Relations
|
|||||
Programs: |
|||||
Competitions:SEG0501A ; SEG0503A ; SEG0602A ; |
|||||
Prerequisites:None. |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
It is a basic level course, which has the intention that the student become familiar with the formal concepts of technological change and be able to relate them to social transformation. As a result of learning, the student will develop a critical review of the contemporary literature on technological change and social change. In addition, a critical essay will be developed that explores the relationship between technology and society, as well as the implications of future automation, life extension and computer security technologies. |
|||||
Course objective: |
|||||
At the end of the course the student will be able to: - Approach simulated problems of their profession, considering the connection of the different variables and aspects that allow them to understand and associate the determining factors that define the situation or problem. - Express ideas, arguments, and emotions in writing, with linguistic correctness, considering the contextual elements, both in the mother tongue and in an additional language. - Know the rules of writing and methodologies for text comprehension and elaboration. |
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Collaborative learning | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Harari, Yuval N., eautor., Sapiens : a brief history of humankind, eng, BOOKS FOR CONSULTATION: * Acemoglu, Daron., Why nations fail : the origins of power, prosperity and poverty, New York : Crown Publishers,, 2012, eng, * Arthur, W. Brian., The nature of technology h[recurso electrónico] : what it is and how it evolves, [Estados Unidos] : Amazon,, 2009, eng, |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(451001)Master Degree in Political Relations ; (450601)Master Degree in Economy ; (450101)Master Degree in Social Sciences ; (459999)Master Degree in Prospective ; (450901)Master Degree in International Relations ; (451101)Master Degree in Sociology ; (030104)Master Degree in Environmental Sciences ; (220101)Master Degree in Law ; (440401)Master Degree in Public Management ; (440501)Master Degree in Public Policy Analysis ; (451001)Doctoral Degree in Political Relations ; (450601)Doctoral Degree in Economy ; (450101)Doctoral Degree in Social Sciences ; (459999)Doctoral Degree in Prospective ; (450901)Doctoral Degree in International Relations ; (451101)Doctoral Degree in Sociology ; (030104)Doctoral Degree in Environmental Sciences ; (220101)Doctoral Degree in Law ; (440401)Doctoral Degree in Public Management ; (440501)Doctoral Degree in Public Policy Analysis CIP: 451001, 450601, 450101, 459999, 450901, 451101, 030104, 220101, 440401, 440501 |
|||||