Materia No Vigente |
|||||
|
|||||
Disciplina asociada:Idiomas |
|||||
Escuela:
Por definir
|
|||||
Departamento Académico:
Por definir
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:No tiene. |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al término del curso de Lengua extranjera I, el alumno será capaz de comunicarse a un nivel básico, según los criterios de dominio de idiomas establecidos por la American Council on Teaching Foreign Languages (ACTFL) y el Centre for Canadian Language Benchmarks (CCLB). | |||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Llanas, Angela and Libby Williams., Atlas 2 Workbook., ITP. Heinle & Heinle., Inglés, * Book A Fuchs, Marjorie and Margaret Bonner., Focus on Grammar: A Basic Course for Reference and Practice., Longman., Inglés, * Frankel, Irene and Victoria Kimbrough., Gateways One., Oxford University Press., Inglés, * Larsen-Freeman, Diane., Grammar Dimensions 1. Form, Meaning, and Use., ITP Heinle & Heinle., Inglés, * Barbara R. Denman Scott-Foresman., In Contact One A and B., 2a. Edición, Longman., Inglés, * Werner, Patricia K; Pamela Hartmann; Elaine Kirn; Cheryl Pavlik; Deborah Poole; Margaret Keenan-Segal; Judith Tanka; Emily Austin-Thrush., Interactions I: Communicative Grammar., 3a. Edición., McGraw Hill., Inglés, * Elaine Kirn and Jack Darey, Interactions I: Multi skills activity book., McGraw Hill., Inglés, * Werner, Patricia K; Pamela Hartmann; Elaine Kirn; Cheryl Pavlik; Deborah Poole; Margaret Keenan-Segal; Judith Tanka; Emily Austin-Thrush., Interactions I: Writing Process Book., 3a. Edición., McGraw Hill., Inglés, * Richards, Jack C; Jonathan Hull; Susan Proctor., Interchange: English for International Communication 1., Cambridge University Press., Inglés, * Greenall, Simon., Move Up: Elementary-Student´s Book., Heinemann., Inglés, * Richards, Jack C., New Interchange I Text Book and Workbook., Cambridge University Press., 1998, Inglés, * Axbey, Susan., Real Time 1 America., Richmond Publishing., Inglés, * Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Student’s Book., Macmillan., 2001, Inglés, 0-333-92654-4 * Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Video Activity Book., Macmillan., 2001, Inglés, 0-333-98820-5 * Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Workbook., Macmillan., 2001, Inglés, 0-333-92655-2 * The English Initiative 1, A., McGraw-Hill., Inglés, LIBROS DE CONSULTA: * Raimes, Ann., Grammar Troublespots: An Editing Guide For ESL Students., Cambridge University Press., 1999, Inglés, * Rideout, Philip., Newbury House Dictionary of American English., Newbury House Publishers., 1996, Inglés, * Hornby, Albert Sydney., Oxford ESL Dictionary for Students of American English., Ed. Oxford University Press., Inglés, 0-19-431-403-0 |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(160102)Licenciatura en Lingüística ; (130101)Licenciatura en Educación ; (131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (540101)Licenciatura en Historia ; (240103)Licenciatura en Humanidades/Estudios Humanísticos ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (160102)Maestría en Lingüística ; (130101)Maestría en Educación ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (540101)Maestría en Historia ; (240103)Maestría en Humanidades/Estudios Humanísticos ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (240103)Doctorado en Humanidades/Estudios Humanísticos CIP: 160102, 130101, 131401, 540101, 240103, 230101 Experiencia recomendada: Dos años de docencia, puntaje en TOEFL mayor a 600. |
|||||
|
|||||
Discipline:Languages |
|||||
School:
Undefined
|
|||||
Academic Department:
Undefined
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:None. |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
Course objective: |
|||||
At the end of the course of Foreign Language I, the students will be able to communicate at a basic level, according to the criteria established by the American Council on Teaching Foreign Languages (ACTFL) and the Center for Canadian Language Benchmarks (CCLB). | |||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Llanas, Angela and Libby Williams., Atlas 2 Workbook., ITP. Heinle & Heinle., Inglés, * Book A Fuchs, Marjorie and Margaret Bonner., Focus on Grammar: A Basic Course for Reference and Practice., Longman., Inglés, * Frankel, Irene and Victoria Kimbrough., Gateways One., Oxford University Press., Inglés, * Larsen-Freeman, Diane., Grammar Dimensions 1. Form, Meaning, and Use., ITP Heinle & Heinle., Inglés, * Barbara R. Denman Scott-Foresman., In Contact One A and B., 2a. Edición, Longman., Inglés, * Werner, Patricia K; Pamela Hartmann; Elaine Kirn; Cheryl Pavlik; Deborah Poole; Margaret Keenan-Segal; Judith Tanka; Emily Austin-Thrush., Interactions I: Communicative Grammar., 3a. Edición., McGraw Hill., Inglés, * Elaine Kirn and Jack Darey, Interactions I: Multi skills activity book., McGraw Hill., Inglés, * Werner, Patricia K; Pamela Hartmann; Elaine Kirn; Cheryl Pavlik; Deborah Poole; Margaret Keenan-Segal; Judith Tanka; Emily Austin-Thrush., Interactions I: Writing Process Book., 3a. Edición., McGraw Hill., Inglés, * Richards, Jack C; Jonathan Hull; Susan Proctor., Interchange: English for International Communication 1., Cambridge University Press., Inglés, * Greenall, Simon., Move Up: Elementary-Student´s Book., Heinemann., Inglés, * Richards, Jack C., New Interchange I Text Book and Workbook., Cambridge University Press., 1998, Inglés, * Axbey, Susan., Real Time 1 America., Richmond Publishing., Inglés, * Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Student’s Book., Macmillan., 2001, Inglés, 0-333-92654-4 * Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Video Activity Book., Macmillan., 2001, Inglés, 0-333-98820-5 * Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Workbook., Macmillan., 2001, Inglés, 0-333-92655-2 * The English Initiative 1, A., McGraw-Hill., Inglés, BOOKS FOR CONSULTATION: * Raimes, Ann., Grammar Troublespots: An Editing Guide For ESL Students., Cambridge University Press., 1999, Inglés, * Rideout, Philip., Newbury House Dictionary of American English., Newbury House Publishers., 1996, Inglés, * Hornby, Albert Sydney., Oxford ESL Dictionary for Students of American English., Ed. Oxford University Press., Inglés, 0-19-431-403-0 |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(160102)Bachelor in Linguistics and (130101)Bachelor in Education and (131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language and (540101)Bachelor in History and (240103)Bachelor in Humanities/ Humanistic Studies and (230101)Bachelor in English Language/Literature and (160102)Master Degree in Linguistics and (130101)Master Degree in Education and (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (540101)Master Degree in History and (240103)Master Degree in Humanities/ Humanistic Studies and (230101)Master Degree in English Language/Literature and (240103)Doctoral Degree in Humanities/ Humanistic Studies CIP: 160102, 130101, 131401, 540101, 240103, 230101 |
|||||