PI1002
Inglés I English I
Materia No Vigente
CIP: 160102  Lingüística   CL-L-U-CA:  3-2-8-4       

Disciplina asociada:  

Idiomas

Escuela:  

Por definir

Departamento Académico:   

Por definir

Programas académicos:   

Requisitos:  

No tiene.

Equivalencia:  

No tiene.

Intención del curso en el contexto general del plan de estudios:  

Objetivo general de la Unidad de Formación:  

Al término del curso de Lengua extranjera I, el alumno será capaz de comunicarse a un nivel básico, según los criterios de dominio de idiomas establecidos por la American Council on Teaching Foreign Languages (ACTFL) y el Centre for Canadian Language Benchmarks (CCLB).

Técnica didáctica sugerida:  

No especificado

Bibliografía sugerida:  

LIBROS DE TEXTO:
* Llanas, Angela and Libby Williams., Atlas 2 Workbook., ITP. Heinle & Heinle., Inglés, 
* Book A Fuchs, Marjorie and Margaret Bonner., Focus on Grammar: A Basic Course for Reference and Practice., Longman., Inglés, 
* Frankel, Irene and Victoria Kimbrough., Gateways One., Oxford University Press., Inglés, 
* Larsen-Freeman, Diane., Grammar Dimensions 1. Form, Meaning, and Use., ITP Heinle & Heinle., Inglés, 
* Barbara R. Denman Scott-Foresman., In Contact One A and B., 2a. Edición, Longman., Inglés, 
* Werner, Patricia K; Pamela Hartmann; Elaine Kirn; Cheryl Pavlik; Deborah Poole; Margaret Keenan-Segal; Judith Tanka; Emily Austin-Thrush., Interactions I: Communicative Grammar., 3a. Edición., McGraw Hill., Inglés, 
* Elaine Kirn and Jack Darey, Interactions I: Multi skills activity book., McGraw Hill., Inglés, 
* Werner, Patricia K; Pamela Hartmann; Elaine Kirn; Cheryl Pavlik; Deborah Poole; Margaret Keenan-Segal; Judith Tanka; Emily Austin-Thrush., Interactions I: Writing Process Book., 3a. Edición., McGraw Hill., Inglés, 
* Richards, Jack C; Jonathan Hull; Susan Proctor., Interchange: English for International Communication 1., Cambridge University Press., Inglés, 
* Greenall, Simon., Move Up: Elementary-Student´s Book., Heinemann., Inglés, 
* Richards, Jack C., New Interchange I Text Book and Workbook., Cambridge University Press., 1998, Inglés, 
* Axbey, Susan., Real Time 1 America., Richmond Publishing., Inglés, 
* Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Student’s Book., Macmillan., 2001, Inglés,  0-333-92654-4
* Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Video Activity Book., Macmillan., 2001, Inglés,  0-333-98820-5
* Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Workbook., Macmillan., 2001, Inglés,  0-333-92655-2
* The English Initiative 1, A., McGraw-Hill., Inglés, 

LIBROS DE CONSULTA:
* Raimes, Ann., Grammar Troublespots: An Editing Guide For ESL Students., Cambridge University Press., 1999, Inglés, 
* Rideout, Philip., Newbury House Dictionary of American English., Newbury House Publishers., 1996, Inglés, 
* Hornby, Albert Sydney., Oxford ESL Dictionary for Students of American English., Ed. Oxford University Press., Inglés,  0-19-431-403-0

Perfil del Profesor:  

(160102)Licenciatura en Lingüística ; (130101)Licenciatura en Educación ; (131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (540101)Licenciatura en Historia ; (240103)Licenciatura en Humanidades/Estudios Humanísticos ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (160102)Maestría en Lingüística ; (130101)Maestría en Educación ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (540101)Maestría en Historia ; (240103)Maestría en Humanidades/Estudios Humanísticos ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas ; (240103)Doctorado en Humanidades/Estudios Humanísticos
CIP: 160102, 130101, 131401, 540101, 240103, 230101

Experiencia recomendada:  

Dos años de docencia, puntaje en TOEFL mayor a 600.

Idioma en que se imparte la materia:  


Español
CIP: 160102  Linguistics.   CL-L-U-CA:  3-2-8-4       

Discipline:  

Languages

School:   

Undefined

Academic Department:   

Undefined

Programs:   

Prerequisites:  

None.

Equivalences:  

None.

Course intention within the general study plan context:  

Course objective:  

At the end of the course of Foreign Language I, the students will be able to communicate at a basic level, according to the criteria established by the American Council on Teaching Foreign Languages (ACTFL) and the Center for Canadian Language Benchmarks (CCLB).

Teaching and learning tecniques:  

Not Specified

Suggested Bibliography:  

TEXT BOOKS:
* Llanas, Angela and Libby Williams., Atlas 2 Workbook., ITP. Heinle & Heinle., Inglés, 
* Book A Fuchs, Marjorie and Margaret Bonner., Focus on Grammar: A Basic Course for Reference and Practice., Longman., Inglés, 
* Frankel, Irene and Victoria Kimbrough., Gateways One., Oxford University Press., Inglés, 
* Larsen-Freeman, Diane., Grammar Dimensions 1. Form, Meaning, and Use., ITP Heinle & Heinle., Inglés, 
* Barbara R. Denman Scott-Foresman., In Contact One A and B., 2a. Edición, Longman., Inglés, 
* Werner, Patricia K; Pamela Hartmann; Elaine Kirn; Cheryl Pavlik; Deborah Poole; Margaret Keenan-Segal; Judith Tanka; Emily Austin-Thrush., Interactions I: Communicative Grammar., 3a. Edición., McGraw Hill., Inglés, 
* Elaine Kirn and Jack Darey, Interactions I: Multi skills activity book., McGraw Hill., Inglés, 
* Werner, Patricia K; Pamela Hartmann; Elaine Kirn; Cheryl Pavlik; Deborah Poole; Margaret Keenan-Segal; Judith Tanka; Emily Austin-Thrush., Interactions I: Writing Process Book., 3a. Edición., McGraw Hill., Inglés, 
* Richards, Jack C; Jonathan Hull; Susan Proctor., Interchange: English for International Communication 1., Cambridge University Press., Inglés, 
* Greenall, Simon., Move Up: Elementary-Student´s Book., Heinemann., Inglés, 
* Richards, Jack C., New Interchange I Text Book and Workbook., Cambridge University Press., 1998, Inglés, 
* Axbey, Susan., Real Time 1 America., Richmond Publishing., Inglés, 
* Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Student’s Book., Macmillan., 2001, Inglés,  0-333-92654-4
* Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Video Activity Book., Macmillan., 2001, Inglés,  0-333-98820-5
* Brewster, Davies, and Rogers., Skyline I: Workbook., Macmillan., 2001, Inglés,  0-333-92655-2
* The English Initiative 1, A., McGraw-Hill., Inglés, 

BOOKS FOR CONSULTATION:
* Raimes, Ann., Grammar Troublespots: An Editing Guide For ESL Students., Cambridge University Press., 1999, Inglés, 
* Rideout, Philip., Newbury House Dictionary of American English., Newbury House Publishers., 1996, Inglés, 
* Hornby, Albert Sydney., Oxford ESL Dictionary for Students of American English., Ed. Oxford University Press., Inglés,  0-19-431-403-0

Academic credentials required to teach the course:  

(160102)Bachelor in Linguistics and (130101)Bachelor in Education and (131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language and (540101)Bachelor in History and (240103)Bachelor in Humanities/ Humanistic Studies and (230101)Bachelor in English Language/Literature and (160102)Master Degree in Linguistics and (130101)Master Degree in Education and (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (540101)Master Degree in History and (240103)Master Degree in Humanities/ Humanistic Studies and (230101)Master Degree in English Language/Literature and (240103)Doctoral Degree in Humanities/ Humanistic Studies
CIP: 160102, 130101, 131401, 540101, 240103, 230101

Language of Instruction:  


Spanish