|
|||||
Disciplina asociada:Idiomas |
|||||
Escuela:
Por definir
|
|||||
Departamento Académico:
Por definir
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:(Haber Aprobado PI1002) |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
Al término del curso de Lengua Extranjera II, el alumno será capaz de comunicarse a un nivel básico medio, según los criterios de dominio de idiomas establecidos por la American Council on Teaching Foreign Languages (ACTFL) y el Centre for Canadian Language Benchmarks (CCLB). | |||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
No especificado | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * B. Fuchs Marjorie and Margaret Bonner., Focus on Grammar: A Basic Course for Reference and Practice Book., Longman., 1997, Inglés, 020160776x * Frankel, Irene and Victoria Kimbrough., Gateways 2 Student´s Book and Workbook., Oxford University Press., Inglés, * Larsen-Freeman, Diane., Grammar Dimensions ., 2a. Edición, ITP Heinle & Heinle., 2000, Inglés, * Keenan, Margaret., Interactions I (Reading Book, Writing Book, Communicative Grammar Book) (Units 5-12)., McGraw Hill, Inc., 2001, Inglés, * Richard,s Jack C., New Interchange II Text Book and Workbook., Cambridge University Press., 1998, Inglés, * Axbey, Susan., Real Time America. Student’s Book 2., Richmond., 2000, Inglés, * Brewster, Davies, and Rogers., Skyline 2 Student’s Book, Workbook, Video Activity Book., Macmillan., 2001, Inglés, * Bovasso, Robert., The English Intiative Student Guide Level 2., 1999, Inglés, LIBROS DE CONSULTA: * Raimes, Ann., Grammar Troublespots: An Editing Guide For ESL Students., Cambridge University Press., 1999, Inglés, * Rideout, Philip., Newbury House Dictionary of American English., Newbury House Publishers., 1996, Inglés, * Hornby, Albert Sydney., Oxford ESL Dictionary for Students of American English., Ed. Oxford University Press., Inglés, 0-19-431-403-0 * Murphy, Raymond., Basic Grammar in Use: reference and practice for studetns of english., Cambridge University Press., Inglés, * Richards, Jack C., Basic Tactics for Listening., Oxford University Press., 1996, Inglés, * Frazier, Laurie and Robin Mills., Focus on Listening and Speaking., Longman., 1998, Inglés, 020157179X * Haugnes, Natasha and Beth Maher., Focus on Reading and Writing., Longman., 1998, Inglés, * Sturtevat, Jane., In Contact-Two., 2a. Edición., Longman., Inglés, * Interactions I Chapters Listening-Speaking Book., 2a. Edición., MacGraw Hill., Inglés, * Potter, Robert R., The Reader’s Anthology., Globe Book Company., Inglés, * Maurer, Jay and Irene E. Schoenberg., True Colors Level 2 Student’s Book and Workbook., Longman., 1999, Inglés, |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
(160102)Licenciatura en Lingüística ; (130101)Licenciatura en Educación ; (131401)Licenciatura en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (230101)Licenciatura en Lengua y Literatura Inglesas ; (160102)Maestría en Lingüística ; (130101)Maestría en Educación ; (131401)Maestría en Enseñanza del Inglés como Segunda Lengua ; (230101)Maestría en Lengua y Literatura Inglesas CIP: 160102, 130101, 131401, 230101 Experiencia recomendada: Dos años de docencia, puntaje en TOEFL mayor a 600. |
|||||
|
|||||
Discipline:Languages |
|||||
School:
Undefined
|
|||||
Academic Department:
Undefined
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:( PI1002) |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
Course objective: |
|||||
At the end of the course Foreign Language II, the students will be able to communicate at an intermediate beginning level, according to the criteria established by the American Council on Teaching Foreign Languages (ACTFL) and the Center for Canadian Language Benchmarks (CCLB). | |||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Not Specified | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * B. Fuchs Marjorie and Margaret Bonner., Focus on Grammar: A Basic Course for Reference and Practice Book., Longman., 1997, Inglés, 020160776x * Frankel, Irene and Victoria Kimbrough., Gateways 2 Student´s Book and Workbook., Oxford University Press., Inglés, * Larsen-Freeman, Diane., Grammar Dimensions ., 2a. Edición, ITP Heinle & Heinle., 2000, Inglés, * Keenan, Margaret., Interactions I (Reading Book, Writing Book, Communicative Grammar Book) (Units 5-12)., McGraw Hill, Inc., 2001, Inglés, * Richard,s Jack C., New Interchange II Text Book and Workbook., Cambridge University Press., 1998, Inglés, * Axbey, Susan., Real Time America. Student’s Book 2., Richmond., 2000, Inglés, * Brewster, Davies, and Rogers., Skyline 2 Student’s Book, Workbook, Video Activity Book., Macmillan., 2001, Inglés, * Bovasso, Robert., The English Intiative Student Guide Level 2., 1999, Inglés, BOOKS FOR CONSULTATION: * Raimes, Ann., Grammar Troublespots: An Editing Guide For ESL Students., Cambridge University Press., 1999, Inglés, * Rideout, Philip., Newbury House Dictionary of American English., Newbury House Publishers., 1996, Inglés, * Hornby, Albert Sydney., Oxford ESL Dictionary for Students of American English., Ed. Oxford University Press., Inglés, 0-19-431-403-0 * Murphy, Raymond., Basic Grammar in Use: reference and practice for studetns of english., Cambridge University Press., Inglés, * Richards, Jack C., Basic Tactics for Listening., Oxford University Press., 1996, Inglés, * Frazier, Laurie and Robin Mills., Focus on Listening and Speaking., Longman., 1998, Inglés, 020157179X * Haugnes, Natasha and Beth Maher., Focus on Reading and Writing., Longman., 1998, Inglés, * Sturtevat, Jane., In Contact-Two., 2a. Edición., Longman., Inglés, * Interactions I Chapters Listening-Speaking Book., 2a. Edición., MacGraw Hill., Inglés, * Potter, Robert R., The Reader’s Anthology., Globe Book Company., Inglés, * Maurer, Jay and Irene E. Schoenberg., True Colors Level 2 Student’s Book and Workbook., Longman., 1999, Inglés, |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
(160102)Bachelor in Linguistics and (130101)Bachelor in Education and (131401)Bachelor in Teaching English as a Second Language and (230101)Bachelor in English Language/Literature and (160102)Master Degree in Linguistics and (130101)Master Degree in Education and (131401)Master Degree in Teaching English as a Second Language and (230101)Master Degree in English Language/Literature CIP: 160102, 130101, 131401, 230101 |
|||||