Materia No Vigente |
|||||
|
|||||
Disciplina asociada:Tópicos y Optativas |
|||||
Escuela:
Por definir
|
|||||
Departamento Académico:
Por definir
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Requisitos:(Haber Aprobado PO1005) |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
En este quinto curso de Chino Mandarín, se hace énfasis en las cuatro habilidades del lenguaje incorporando el material necesario y la metodología adecuada para que los alumnos lleguen a un nivel comunicativo del idioma en el que puedan entablar conversaciones más largas y complejas. Los alumnos serán capaces de producir composiciones con un mayor grado de dificultad que requieren de un vocabulario específico, referente a situaciones de la vida universitaria. Al finalizar el curso, los alumnos podrán apreciar y valorar la perspectiva filosófica de la cultura oriental. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
El objetivo general de este curso es que los alumnos desarrollen la habilidad de comunicarse en el idioma en cuestión. Se tiene como propósito desarrollar las habilidades comunicativas de los estudiantes a través de la incorporación de temas de interés sin excluir las estructuras básicas del lenguaje. Los temas a cubrir se refieren a la vida estudiantil, a temas sociales actuales y sobre aspectos específicos de la cultura China. A través de estos contenidos, se motivara a los alumnos a desarrollar las habilidades de escucha, orales, así como de lectura y escritura en ambos formatos, el tradicional y el simplificado. Se hará énfasis en la pronunciación correcta y el uso del vocabulario adecuado para cada situación. Los alumnos podrán reconocer y escribir los caracteres chinos en forma correcta de manera que puedan producir una variedad de textos adecuados para un quinto curso de idioma. Los alumnos podrán apreciar y valorar la perspectiva filosófica y las practicas de comportamiento a través del uso de material auténtico. |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
Aprendizaje colaborativo | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Yao, Tao-chung, Integrated Chinese = [Zhong wen ting shuo du xie]. simplifiedl character edition. Level 1, part 1, 2a ed., Massachusetts : Boston : Cheng & Tsui, 1977, eng, 0887274595 (ed. tradicional : rustica.), 0887274609 (ed. simplificada. : rustica.) * Tao-chung Yaok, Yueha Liu, Integrated Chinese level 2 pt. 1, first edition, Cheng & Tsui, English, 0-88727-275-4 |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
((131306)Licenciatura en Enseñanza de Idiomas Extranjeros y (131306)Maestría en Enseñanza de Idiomas Extranjeros (Chino)) CIP: 131306 Experiencia recomendada: Hablante nativo del idioma a impartir. |
|||||
|
|||||
Discipline:Topics and Electives |
|||||
School:
Undefined
|
|||||
Academic Department:
Undefined
|
|||||
Programs: |
|||||
Prerequisites:( PO1005) |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
This fifth Mandarin Chinese course focuses more on the four basic language skills, while incorporating the necessary material and adequate methodology so that students can reach the intended communicative level in order to participate in longer, more complex conversations. Learning outcome: students will be able to produce texts that require a specific vocabulary related to university life, with a higher level of complexity; appreciate and value the philosophical perspective of Chinese culture. |
|||||
Course objective: |
|||||
The general objective of this course is for students to develop the skills to communicate in Mandarin Chinese. Without neglecting basic structures, the program attempts to develop students' communicative skills by incorporating topics of interest, such as campus life, social issues, aspects of Chinese culture, etc. Through the study of these contents, students will be motivated to develop the four basic language areas, including reading and writing in both traditional and simplified format. Particular emphasis will be placed on correct pronunciation and the use of appropriate vocabulary according to each situation. Students will be able to recognize and write Chinese characters in the correct form, in order to produce a variety of texts of the standard expected for this fifth basic-level language course. Students will be able to appreciate and value philosophical beliefs and behavioral practices through the use of authentic material. | |||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Collaborative learning | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Yao, Tao-chung, Integrated Chinese = [Zhong wen ting shuo du xie]. simplifiedl character edition. Level 1, part 1, 2a ed., Massachusetts : Boston : Cheng & Tsui, 1977, eng, 0887274595 (ed. tradicional : rustica.), 0887274609 (ed. simplificada. : rustica.) * Tao-chung Yaok, Yueha Liu, Integrated Chinese level 2 pt. 1, first edition, Cheng & Tsui, English, 0-88727-275-4 |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
((131306)Bachelor in Second Language Teaching and (131306)Master Degree in Teaching of Foreign Languages (Chinese)) CIP: 131306 |
|||||