|
|||||
Disciplina asociada:Relaciones Internacionales |
|||||
Escuela:
Ciencias Sociales y Gobierno
|
|||||
Departamento Académico:
Ciencia Política y Relaciones Internacionales
|
|||||
Programas académicos: |
|||||
Competencias que se desarrollan: |
|||||
Requisitos:Estar Cursando RI2039 o Haber Cursado RI2039 |
|||||
Equivalencia:No tiene. |
|||||
Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
|||||
Es un curso de nivel intermedio en la disciplina de Relaciones Internacionales donde el alumno conduce procesos de negociación internacional, buscando acuerdos ganar - ganar. Comprende los conflictos de carácter internacional, sus lcausas y consecuencias, así como a los actores implicados, sus intereses, posiciones y decisiones estratégicas. Requiere conocimientos de: Evolución del sistema internacional, Teorías de Relaciones Internacionales. Como resultado del aprendizaje el alumno realiza simulaciones de negociación internacional. Investiga las causas del conflicto a negociar, así como los actores implicados y sus intereses. Resuelve casos para desarrollar la capacidad de diseño de estrategias de negociación y de implementación de los acuerdos internacionales. |
|||||
Objetivo general de la Unidad de Formación: |
|||||
En la unidad de formación el estudiante: - Analiza las principales corrientes teóricas contemporáneas, reconstruyendo sus aportes a los debates sobre los retos emergentes y los bienes públicos globales y regionales. - Aplica los conceptos teóricos al análisis de conflictos de carácter internacional, evaluando el devenir histórico de los actores del sistema internacional. |
|||||
Técnica didáctica sugerida: |
|||||
Aprendizaje colaborativo | |||||
Bibliografía sugerida: |
|||||
LIBROS DE TEXTO: * Scott Burchill ... [et al], Theories of international relations, Fifth edition., 9780230362239 * edited by Christian Reus-Smit and Duncan Snidal, The Oxford handbook of international relations, New York : Oxford University Press, 2008, 9780199585588 * Etzioni Amitai, From empire to community : a new approach to international relations, 1st ed., New York : Palgrave Macmillan, 2004, 1403965358 (encuadernado) |
|||||
Perfil del Profesor: |
|||||
( (450901)Maestría en Relaciones Internacionales ) ; (451001)Maestría en Ciencias Políticas ; (450101)Maestría en Ciencias Sociales ; (450604)Maestría en Economía del Desarrollo y Desarrollo Internacional ; (450605)Maestría en Economía Internacional ; (302001)Maestría en Estudios Internacionales ; (440401)Maestría en Administración Pública ; ( (440501)Maestría en Análisis de Política Pública ) ; (450901)Doctorado en Relaciones Internacionales ; (450101)Doctorado en Ciencias Sociales ; (451001)Doctorado en Ciencias Políticas ; (450604)Doctorado en Economía del Desarrollo y Desarrollo Internacional ; (450605)Doctorado en Economía Internacional ; (302001)Doctorado en Estudios Internacionales ; (440401)Doctorado en Administración Pública ; ( (440501)Doctorado en Análisis de Política Pública ) CIP: 450901, 451001, 450101, 450604, 450605, 302001, 440401, 440501 |
|||||
|
|||||
Discipline:International Relations |
|||||
School:
Social Sciences and Government
|
|||||
Academic Department:
Political Science and International Relations
|
|||||
Programs: |
|||||
Competitions:SRI0401B ; SEG0604B ; |
|||||
Prerequisites:RI2039 Corequisite or RI2039 |
|||||
Equivalences:None. |
|||||
Course intention within the general study plan context: |
|||||
In this intermediate International Relations course, students lead international negotiation processes, seeking win-win agreements. Understand international conflicts, their causes and consequences, and the actors involved, their interests, positions, and strategic decisions. Prior knowledge is required of: Evolution of the international system, International Relations Theories. Learning outcome: Students perform simulated international negotiations. Investigate the causes of the conflict being negotiated, and the actors involved and their interests. Solve cases to develop their capacity for negotiation strategy design and international agreement implementation. |
|||||
Course objective: |
|||||
In this educational unit, students: - Analyze the main contemporary theoretical trends, reconstructing their contributions to the debates on emerging challenges and global and regional public assets. - Apply the theoretical concepts to international conflict analysis, evaluating the historical evolution of the actors from the international system. |
|||||
Teaching and learning tecniques: |
|||||
Collaborative learning | |||||
Suggested Bibliography: |
|||||
TEXT BOOKS: * Scott Burchill ... [et al], Theories of international relations, Fifth edition., 9780230362239 * edited by Christian Reus-Smit and Duncan Snidal, The Oxford handbook of international relations, New York : Oxford University Press, 2008, 9780199585588 * Etzioni Amitai, From empire to community : a new approach to international relations, 1st ed., New York : Palgrave Macmillan, 2004, 1403965358 (encuadernado) |
|||||
Academic credentials required to teach the course: |
|||||
( (450901)Master Degree in International Relations ) ; (451001)Master Degree in Political Relations ; (450101)Master Degree in Social Sciences ; (450604)Master Degree in Development Economics and International Development ; (450605)Master Degree in International Economy ; (302001)Master Degree in International Studies ; (440401)Master Degree in Public Management ; ( (440501)Master Degree in Public Policy Analysis ) ; (450901)Doctoral Degree in International Relations ; (450101)Doctoral Degree in Social Sciences ; (451001)Doctoral Degree in Political Relations ; (450604)Doctoral Degree in Development Economics and International Development ; (450605)Doctoral Degree in International Economy ; (302001)Doctoral Degree in International Studies ; (440401)Doctoral Degree in Public Management ; ( (440501)Doctoral Degree in Public Policy Analysis ) CIP: 450901, 451001, 450101, 450604, 450605, 302001, 440401, 440501 |
|||||