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Disciplina asociada:Tecnologías Computacionales |
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Escuela:
Ingeniería y Ciencias
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Departamento Académico:
Computación
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Programas académicos: |
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Requisitos:(Haber Aprobado TC3022 y Haber Aprobado TC3024) o (Haber Aprobado AV1004 y Haber Aprobado AT2000) |
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Equivalencia:No tiene. |
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Intención del curso en el contexto general del plan de estudios: |
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Es un curso de nivel intermedio que contribuye al perfil del alumno en cuanto a que le provee de los conocimientos y las habilidades para plantear soluciones a problemas prácticos en las áreas de la computación visual, los sistemas distribuidos y la inteligencia artificial. Es un curso de la concentración en Sistemas Inteligentes y Computación Visual para el ITC. Como resultado del aprendizaje en el curso, el alumno desarrollará: Reporte del análisis de las especificaciones del video juego. Reporte del diseño general del video juego. Reporte del diseño y software del prototipo. 1. Reporte del diseño y software del prototipo. 2. Reporte del diseño y software del prototipo. 3. Reporte y versión final del video juego. |
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Objetivo general de la Unidad de Formación: |
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Al terminar este curso el alumnos será capaz de diseñar e implementar un videojuego multiusos tri-dimensional con elementos inteligentes. | |||||
Técnica didáctica sugerida: |
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Aprendizaje orientado a proyectos | |||||
Bibliografía sugerida: |
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LIBROS DE TEXTO: * Fox, B, Game Interface Design, Course Technology PTR, 978-1592005932 * Buckland, Mat, Programming game AI by example / by Mat Buckland, Texas : Plano, Texas : Wordware Pub., 2004, 2004, eng, 1556220782 (rústica) * Rollings, Andrew, 1972-, Game architecture and design : a new edition / Andrew Rollings ... [et al.]., New ed., Indiana : Indianapolis, IN : New Riders Pub., 2004., 2004., eng, 0735713634 LIBROS DE CONSULTA: * Armitage, G, Networking and online games: Understanding and Engineering Multiplayer Internet, Wiley, 978-0470018576 |
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Perfil del Profesor: |
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(110101)Maestría en Ciencias Computacionales/de Información ; (110102)Maestría en Inteligencia Artificial /Robótica ; (110103)Maestría en Tecnología de la Información/Informática/Sistemas Computacionales ; (110701)Maestría en Ciencias Computacionales ; (500411)Maestría en Diseño de Juegos y Medios Interactivos ; (110101)Doctorado en Ciencias Computacionales/de Información ; (110102)Doctorado en Inteligencia Artificial /Robótica ; (110103)Doctorado en Tecnología de la Información/Informática/Sistemas Computacionales ; (110701)Doctorado en Ciencias Computacionales ; (500411)Doctorado en Diseño de Juegos y Medios Interactivos CIP: 110101, 110102, 110103, 110701, 500411 |
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Discipline:Computer Technologies |
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School:
Engineering and Sciences
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Academic Department:
Computing
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Programs: |
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Prerequisites:( TC3022 and TC3024) or ( AV1004 and AT2000) |
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Equivalences:None. |
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Course intention within the general study plan context: |
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This is an intermediate level course that contributes to preparing students by providing knowledge and skills to resolve practical problems in the areas of visual computer systems, distributed systems and artificial intelligence. It is a course that is part of the specialization in intelligent systems and visual computer systems for information technology and computer science. As a result of the course, students will be able to prepare reports on: an analysis of the specifications of a videogame; the general design of a videogame; the design and software for prototype 1; the design and software for prototype 2; and the design and software for prototype 3, as well as a report and final version of a videogame |
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Course objective: |
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At the end of this course the student will be capable of designing and implementing a three dimensional multiuser videogame with intelligent elements | |||||
Teaching and learning tecniques: |
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Learning-oriented projects | |||||
Suggested Bibliography: |
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TEXT BOOKS: * Fox, B, Game Interface Design, Course Technology PTR, 978-1592005932 * Buckland, Mat, Programming game AI by example / by Mat Buckland, Texas : Plano, Texas : Wordware Pub., 2004, 2004, eng, 1556220782 (rústica) * Rollings, Andrew, 1972-, Game architecture and design : a new edition / Andrew Rollings ... [et al.]., New ed., Indiana : Indianapolis, IN : New Riders Pub., 2004., 2004., eng, 0735713634 BOOKS FOR CONSULTATION: * Armitage, G, Networking and online games: Understanding and Engineering Multiplayer Internet, Wiley, 978-0470018576 |
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Academic credentials required to teach the course: |
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(110101)Master Degree in Computer/Information Sciences ; (110102)Master Degree in Artificial Intelligence/Robotics ; (110103)Master Degree in Information Technology. ; (110701)Master Degree in Computational Sciences ; (500411)Master Degree in Game and Interactive Media Design ; (110101)Doctoral Degree in Computer/Information Sciences ; (110102)Doctoral Degree in Artificial Intelligence/Robotics ; (110103)Doctoral Degree in Information Technology. ; (110701)Doctoral Degree in Computational Sciences ; (500411)Doctoral Degree in Game and Interactive Media Design CIP: 110101, 110102, 110103, 110701, 500411 |
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